Welcome...

Your Update :
Assalamualaikum...jemput masuk!sila tinggalkn jejak anda di Cbox atau di ruang komen, saya pasti akan balas kunjungan anda...terima kasih..

AYAH...

Assalamualaikum....



Perginya tak kembali...
tanggal 13/12/14 jam 11.20 malam... Ayah saya En. Shafie Ibrahim telah pergi meninggalkan kami sekeluarga.. perginya tak kami jangka secepat ini  tapi kami sudah bersedia kerana sakitnya yang kian kronik...  Alahmdulillah saya sempat berjumpa dengannya sebelum pemergiaanya kerana saya pulang ke kampung pada 10/12/14 pada hari rabu, tiga hari sebelum.... apa yang mengejutkan kami sekeluarga dia seperti biasa tiada yang pelik... tapi Allah lebih menyayanginya... kami redha dan pasrah...


Ayah.. 
seorang yang kuat tak pernah sakit terut tapi bila sakit tak sangka sekeronik ini... bagi saya, Ayah seorang lelaki yang gagah pujaan hati saya... Ayah cinta pertama anak perempuannya.... sentiasa lembut percakapannya hanya sesekali mungkin tinggi suaranya menegur... Ayah kuat bekerja untuk menyara kami sekeluarga kerana kami orang kampung.. ayah hanya bekerja kampung dengan bersawah walaupun adik beradiknya semua bekerja kerajaan... biasa anak perempuan masa kecil rapat dan manja dengan ayahnya bila dewasa jadi renggan... saya juga begitu namun 2/3 tahun kebelakangan ini kami rapat kembali...


Terkilan... 
saya terkilan dan sangat terkilan... belum sempat saya membalas jasanya membesarkan saya, memberi pelajaran setinggi ini dan pendidikan agama.. ayah sudah pergi meninggalkan saya... terkila rasanya... belum sempat membahagiakan hatinya dengan wang gaji pertama saya dia telah pergi selamanya... terkilan rasa hati ini, belum sempat saya tunjukkan skrol Ijazah Sarjana saya padanya dia telah pergi.. terkilan rasanya.. belum sempat saya berjaya dia telah tiada...


Tiada lagi panggilan Ayah...
pilu hati ini bila mendengar orang sekeliling kita memanggil seorang lelaki dengan panggilan ayah sedangkan saya sudah tiada... Alhamdulillah, Allah telah meminjamkannya  buat kami selama ini dan lebih 20 tahun dia saya panggil ayah...




Ayah terima kasih atas kasih sayang dan pengorbananmu selama ini...
Ayah damailah dirimu disana... anakmu akan sentiasa mengiringimu dengan doa....
Al-Fatihah 








11 comments:

  1. salam takziah... :( moga rohnya dicucuri rahmatNya

    ReplyDelete
  2. Salam takziah buat Ahlam & famili.

    Sedih akak baca, terkenang saat pemergian bapak akak 5thn lalu. Akak pun rasa sikit terkilan atas sesuatu perkara. Tapi akak yakin, itulah percaturan Allah. Ahlam jgn terkilan lagi ya..masih boleh beri sumbangan pahala (wakaf,sedekah) buat ayah tercinta.

    ReplyDelete
  3. Salam

    SELAMAT TAHUN BARU 2015

    Semoga tahun2 mendatang menjanjikan kemakmuran, keamanana dan kesejahteraan kepada kita semua.... aminnn....

    ReplyDelete
  4. Salam takziah Ahlam.. Moga ruhnya tergolong bersama orang2 soleh.. Amin..

    ReplyDelete
  5. Salam takziah Ahlam... Moga Ahlam tabah menghadapinya... Al Fatihah....

    ReplyDelete
  6. Ahlam... ya Allah... akak baru tahu. Maafkan akak. Takziah ye. Semoga ayah ahlam berada di kalangan org2 mukmin.

    Bercakap pasal perkara2 yg tak sempat tu.... akak faham.. akak pun rasa. Ada banyak benda yg akak tak sempat nak berikan utk arwah emak. Dah emak akak pun tak sempat tgk Luth. Tapi apa yg mampu kita lakukan ialah menjadi anak solehah. Sebab hanya doa anak soleh sahaja yg sampai kepada org yg sudah meninggal dunia.

    ReplyDelete
  7. semoga artwah tenang disana..bersama2 org2 yg beriman..

    ReplyDelete
  8. takziah buat ahlam.. :( Tabah ya wak..

    ReplyDelete
  9. Al fatihah.. Maaf Ros baru tahu.. Sabar ye

    ReplyDelete

 
COPYRIGHT OF AHLAM ITU MIMPI. DESIGN WITH LOVE BY PINKILICIOUS