Ucapanku...

Your Update :
Assalamualaikum...jemput masuk!sila tinggalkn jejak anda di Cbox atau di ruang komen, saya pasti akan balas kunjungan anda...terima kasih..

CaTaTaN CikGu MiEra.. MinGGu Ke Sepuluh...

Assalamualaikum....


okey...skrg dah minggu yg ke-10...bagi kawan2 aku, minggu ni merupakan minggu yg terakhir bagi meraka..huhuhu..bagi aku minggu ni merupakan  minggu yg mencabar..dan bukannya minggu trakahir...ok nk taw knapa..jom kita tengok pe yg aku ceritakan dibawah ni..:)


Isnin...15/08/2011

hurm...ari isnin sudah...haiya..malas rasanya..nk bangun pagi2..hehehe...tpi kena bangun gak...sampai jer kat sekolah aku kelam kabut cari bahan nka ngajar ape kat kelas 4S/T... akhirnya dapat..heheheh...aku buat jer tajuk yang lepas tpi tambah skit sub tajuk...ohya lupa nk bagitaw...hari isnin macam biasa la seblum 2 ada perhimpunan mingguan...pas habis perhimpunan 2 tunggu bunyi loceng dan masuk ngajar kelas 4S/T.. dua waktu mengajar xde ape2 pn semuanya ok jer..yerlah kelas pandai..ok la...xmacam kelas2 yang lain...hurm.. nagajar diorang pon xsusah...mudah paham...

bila dah habis 2 waktu yang aku ajar 2..aku balik ke bilik guru..relax jap...pastu cari bahan untuk aku buat kat kelas 2I...pas setel semua..aku duk online jap..hehehhe..yerlah hari ni aku xde kelas untuk masuk relief..hehehehe....:P

pukul 12.30..bila loceng brbunyi aku terus siap2 untuk ke kelas 2I...huhuhu...sampai2 jer..aik mana la diorang ni tinggal dua tiga orang jer...haish!!! bila aku tanya mana yang lain..semua angkat bahu...huhuhu...sedih aku rasa...tpi xpe kat buku rekod cikgu 2 aku tulis ponteng...ha!!! padam muka kamu semua...sape suruh keluar kelas...hahahaha..(gelak jahat...huhuhu) masa tinggal 10 minit jer lagi nak habis baru la nampak batang hidung diorang..huhuhu...tanya pergi mana diorang buat bodoh jer...eeeeee...geram rasanya..tpi sabor jer lah...
ohya lupa nak bagitaw...lactr aku call dia nak datang observed aku untuk kali yang terakhir..huhuhu yang buat aku makin gelabah 2 dia nak datang hari khamis...hurm yerlah hari 2 kan aku mana la ada kelas..huhu dia suruh aku buat la camner asalkan aku dapat mengajar...huhu..aku cakap aku akan cuba buat..insyaAllah...
tamat sudah hari isnin..heheheh...


Selasa...16/08/2011..

hari selasa..hari ini aku ada satu kelas jer..huhuhu..ini maknanya aku msti dapat surat relief banyak kelas..hurm...tpi xpe la..klu x boring giler aku..tpi bila surat relief 2 sampai atas meja aku aik..dua kelas jer..huhuhu.kelas yang waktu pertama dah terlepas...hehehehe sebabnya perhimpuanan harian tadi ada dibuat kuiz ramadan...so ambik waktu sedikt...tpi ok la..sebabnya kelas yang aku kana relief 2 kelas 4K1..huhuhu...kelas ini ok..tpi ada segelintir pelajarnya yang xok..huhuhu..yang xboleh blah 2 budak melayu sendiri...kurang ajar betul diorang...huhuhu...

aku just duk lepak dalam bilik guru jer..sampailah waktu yang ke 7 aku kana masuk kelas 3RK..aku masuk kelas 2 untuk satu waktu..dari pukul 11.10 sampaila 11.50... dalam satu waktu 2 aku just suruh diorang buat kerja diorang...aku lak nk siapkan RPH bagi hari  ni..hehehehe and kemaskini buku tu...pas habis jer waktu 2 aku ke bilik guru...duk lepak sambil cari bahan untuk aku buat masa waktu kelas 2I nanti pada waktu terakhir...tpi masa 2 alu nampak pelajar aku kelas 4S..aku panggil dia and tanya dia matapelajaran apa pada waktu terakhir hari khamis ni..yerlah kan lectr aku nak dtg observed aku...huhuhu..dia cakap waktu 2 matapelajaran matamatik tambahan dan cikgu yang ajar ialah cikgu Azrif..huhuhu..diorag tanya aku knape aku cakap la yang lectr aku nak datang...diorang excited giler bila aku cakap cam 2...huhuhu..adeh..!! diorang plak yg excited..huhuhu..siap nak tolong aku bagtaw cikgu Azrif lagi yang aku nak ambik waktu dia...aku ckp la xpe t saya bagtaw sendiri..huhuhu...ade2 jer diorang ni...

sebelum aku masuk kelas 2I aku p kelas 4S lu..jumpe dgan cikgu 2...sib baik lah waktu 2 dia xkeluar lagi..aku pan ckap la gan cikgu yang aku nak mintak tolong dia, nak ambik waktu dia pada waktu terakhir pada hari Khamis ni... dia pn ckp ok ambik lah..waktu 2 aku memg lega sangat..FUHHHHHH!!!! syukur Alhmdulillah sangat2..pastu aku terus masuk ke kelas 2I..dgan semagat aku mengajar diorang..heheheh Happy kan....kt kelas 2 aku bagi diorang kertas soklan objektif suruh diorang buat...pastu bincang..nampak gayanya diorang suka cara 2..heheheh...aku senyum jer...*____*


 *inilah tapak perhimpunan rasmi or harian*
*pelancaran hari kemerdekaan*


Rabu...17/08/2011..



SALAM NUZUL AL-QURAN (cutiiiiiiiii...hehehhehe)



Khamis...18/08/2011

hari  ini memag aku Free..heheh..jadi macam biasa ar..huhuhu...aku kena masuk relief kelas la.. 4 kelas aku kana ganti..huhuhu..penat betul...kelas 5K2..adoi..sakit ati betul lah dengan diorang ni...macam xde kesedaran langsung...eeeee...geram aku...pas kelas 2 aku kana masuk kelas 5S/T....kelas ni lak aku kana relief waktu Pendidikan moral...huhuhuhu...sama jer diorang ni...ada la segelintir yang ok..yang ada kesedaran 2...huhuhu


pas 2 kelas tingkatan 5...waktu ke 7 dan 8 lak aku kana masuk kelas 1B huhuhuhu...2 waktu lak plak 2... huhuhu...sabor jer lah...diorang ini mula2 ok..pastu Ya Allah...yang lelakinya duk main leser yang perempuannya duk main kad...huhuhu...sakit betul hati aku..aku ckap baik kamu simpan nanti saya rampas.. diorang simpan jap..pastu main balik..geram betul..aku bangun and rampas leser 2...padam muka..mula-mula taknak bagu..tapi aku paksa..bagi la akhirnya..huhuhu...yang main kad 2 pulak..aku bagi amaran suruh simpan 4 kali tapi tetap jugak diorang main..gerammmmm sangat2..aku pergi kat tempat diorang dan mintak suruh bagi kat aku..

tapi dioranag buat bodoh jer..aku cakap lag bak mai sini...2,3 kali aku cakap...tak nak bagi jugak..pastu baru la bagi tapi sikit..aku cakap la..saya nampak tadi banyak, jangan nak bohong saya..bak mai sini..bagi skit..aku cakap lagi jangan nak bohong saya....xnak bagi jugak dan cakap 2 jer yang ada..aku cakap kamu nak bohong saya yer..ok...disebabkan kamu bohong saya...semua dalam kelas ni berdiri...bagun semua...satu kelas kena gan aku..hahahaha....degil sangat...kan dah kena denda brdiri...aku uruh diorang berdiri sampailah budak2 yang main kad 2 bagi kesemuanya kat aku...hehehehe...barulah aku bagi diorang duduk...kejap jer pon xsampai 10 minit...hehehehe...


*hasil rampasan yang aku dapat..itulah kad yang pelajar perempuan 2 main dan sebelah 2 leser yang budak lelaki main..huhuhu*


pas kelas 2 aku p pejabat ambik kunci bilik matamatik sebabnya aku nak buat kelas dalam 2 and nak gunakan LCD bg PnP...hehehe...takot jgk kalau2 kunci bilik matamatik 2 xde, sebabnya cikgu yang selalu guna bilik 2 xdatang sekolah cuti..huhuhu...bila aku tanya kat kerani pejabat dia cakap ada...lega gila aku....syukur sangat2...hehehehe...kalau x habis la aku..huhuhu....tentu PnP aku xmenarik...pas aku ambik kunci 2..otw nk balik ke bilik guru, dengar ada panggil nama aku...aku dongak kat atas...mak aih!!! diorang dah ada kat atas 2...siap suruh aku cepat lagi..ish2 xsabo2..huhuhu...


aku pergi ke bilik guru and ambik barang2 untuk mengajar...kelam kabut jagak aku...hehehehuhhu...sib baik ada Naadiah and Yati...huhuhu diorang yang tolong aku...kalu x boleh nagis aku jap...hahahaha.....giler ke nak nagis...huhuhu...(-_-") pastu aku terus naik ke atas...bukak pintu dgan studnt yang xsabar2 nak masuk ke bilak 2...hais...diorang ni...excited semacam jer..aku jugak yang duk dupdapdukdap jer....pastu aku setting semua tgok2 aik mana LCD punya remote...hayaaa!!! habis la..huhuhu aku dah gelabah dah..sib baik ada Naadiah..dia cakap suruh pergi tanya dekat pejabat mana la taw cikgu Hajar ada tinggal remote 2 dakat pejabat..aku pon turun la dengan tergopoh gapahnya...penat sangat rasa..huhuhu...pargi tanya pejabat pulak orang pejabat xtaw..huhuhu pastu kerani 2 suruh aku call cikgu Hajar..aku call la tanya..last2 dia suruh aku p pinjam dekat cikgu Wan yang jaga bilik media...kebetulan cikgu Wan lalu tepi aku...aku terus tanya dia..dia suruh aku p ambik kat bilik media...

aku pergi ambik and terus naik ke bilik matamatik...huhuhuhu...setal semua..baru lah aku dapat bernafas dengan selesa..huhuhu selesai semua aku tunggu la lectr aku datang tapi xdatang2 jgak..huhuhu...aku call xangkat..huhuhu...risau aku yerla..dah masuk waktu akhir dah...sampaikan studant aku tanya...mana profesor cikgu nih..huhuhu...tak lama lepas 2 lectr aku call..huhu selamat rasa..dia cakap dia OTW...huhuhu...bila dia sampai aku buat la sesi pengajaran yang terbaik untuk yang terakhir nih..huhu...and alhamdulillah semuanya baik..hehehehehe..lebih baik dari yang sebelum ini...syukur sangat2...



Jumaat..19/08/2011...

Jumaat penghulu segala hari...:)

macam minggu yang sebelum ini...hari jumaat aku sangat bz..huhuhu semua keempat2 kelas yang aku ajar ada ari ni...hurm...but aku dah rasa seronok..hehehehe...yerlah pencerapan dangan pensyarah dah selesai..hehehe..
masuk kelas pn macam biasa ler...hehehe..dan pelajar2 aku macam biasa la jugak..huhuhu malas nak cerita...
ohya...ari ni sedih pon ada yerlah..kawan2 aku dah xde minggu depan..huhuhu..maknanya tinggal aku seorang la kat sekolah minggu depan..huhuhu..dan jugak kawan2 aku yang menjalani RLM jugak esok lah merupakan hari terakhir bagi mereka 2 yang mana cutinya strat ari sabtu, bagi yang buat RLM kat belah pantai timur or kat utara iaitu Terengganu,  kelantan dan kedah..cutinya start hari jumaat so semalam la ari terakhir mereka...


oleh itu, aku nak ucapkan tahniah kat member2 aku pelajar Pendidikan UUM sesi 2008/2009...kerana dapat menghabiskan Rancangan Latihan Mengajar..(RLM) dengan jayanya...:)



*Alhamdulillah*

Kerinduaan Yang TidaK TerTahaN...

tika ini..rasanya tersangat rindu pada keluarga...T-T tak tahu aku nak gambarkan bagaimana rasanya...tersangat rindu...rasa mahu terbang jer balik ke kampung aku..rindu mahu peluk mak, merenung matanya yang sayu itu, mengusap tangannya, tolong mak potong kuku...picit kakinya..dengar dia berleter yang penuh nasihat dan kerisauan anaknya di rantauan jauh dimata...rindu nak merenung wajah perkasa ayah...bergurau dengannya..walaupan kami kurang rapat...dangar ayah mengaji dengan kesyaduan tiap2 subuh...
rindu nak bergaduh dengan satu-satunya adik yang aku ada...berkongsi rahsia dengannya..pinjam barang dia dan xpulangkan balik..hehehehe...(jadi harta aku..) rindu mahu makan cake coklat yang dia buat..pastu komen ckp xsedap pdhal sedap..
rindu mahu berkumpul dangan kakak2 dan abg2 aku...bergurau senda..sambil melihat wajah mak yang ceria bila semua anak2 kesayangannya pulang...
menyakat dan kena sakat dengan abang2 ipar aku yang poyo dan seporting...tolong kakak2 ipar aku buat respi baru...(tolong tegok..hehehe)
rindu mahu bargaduh dengan anak2 buah aku yang nakal2...berebut remote tv..hehehehe...(saje nk dgar diorg nagis..) kacau diorang tgok tv..dengan tukar2kan siaran...
empat tahun aku berpuasa dirantauan...jarang sekali aku ada di rumah...buatkan aku tersangat rindu pada suasana itu..berbuka beramai2, bersahur beramai2.. gontong-royong memasak bersama2 bila syawal bakal menjelma...
nasi impit kuah kacang mak memang yang terbaik..xde siapa yang boleh tandinginya...2 la menu yang kami sekeluarga tungu2kan pada hari raya...tidak lengkap jika menu itu tiada...


argh...tika ini aku rasakan peritnya bila berjauhan dengan keluarga..di bulan puasa dan tinggal beberapa hari lagi mahu raya..huhuhu..sedihnya tidak terkata...

"mak, ayah tunggu kepulangan anak mu ini...rindu kalian semua.."

kerungsingan....

kerungsingan...hurm itulah yg boleh aku gambarkan perasaan aku kali nih...entah la, tak taw mana puncanya... mugkin sebab aku akan brkeseorangan dalam masa seminggu nih di sekolah..huhuhuhu...rungsing fikirkan keadaan tu nanti...keadaan sekolah itu, pelajar-pelajar yang nakal, guru-gurunya... tapi bila fikir2kan balik bukan itu sahaja puncanya..mugkin disebabkan masalah itu..(hehehe..xleh cite kt sini...) masalah rasa manis 2 macam dah nk hilang..huhuhu...2 jer la aku leh tulis..xde idea dah...






*Ya Allah..tenangknlah hambaMu ini... amin*

Last ObseRveD...tomorooo...huhuhuhu

Assalamualaikum...





Salam Nuzul Al-Quran semua...




hari ni...cutiii...hehehe...seronokkk...hehehe..mknanya minggu ke-10 ni 4 hari jerla aku mengajar...hehehe,,
ok..brbalik kepada tajuk entry arini...last observed..huhuhu...semalam pensyarah aku call bgtw suruh aku sedia untuk kedatangan dia bagi pencerapan yg trakhir..ha!!!trkejut yg amat aku..hehehe..pastu dia tanya..ari khamis kamu xde kelas kan Amirah? aku ckp a'a Tn Haji..jadi cmner Tn Haji nak observed saya.. macam ni..awk mintak tukar dgn cikgu lain  untuk satu masa jer...huhuhu..aku cakap la..insyaAllah saya akan cuba...so aku pn cuba la.. akhirnya dapat...huhu..ini brmakna esok pd waktu terakhir aku akn diselia oleh pnsyarah aku..hahaha...doakan aku yer...






*Wish me luck ok...mudah2an aku dpt merkah elok...amin...*

CaTataN Cikgu Miera...Minggu ke Sembilan...

Assalamualaikum...

skrg dah minngu ke-9...wah seronokkknya...ini bermakna tinggal lagi 2 minggu lagi aku di sekolah ni... xsabar rasanya untuk aku habiskan praktikal aku...hehehe tapi kawan2 aku yang lain semuanya tinggal lagi seminggu..huhuhu..but it's ok miera...semuanya akan berjalan lancar..insyaAllah..:)


Isnin..08/08/2011

okey!! ari ni dah masuk minggu yg ke-9...so mcm ape yg aku cakapkn dekat atas tadi la just tinggal lagi 2 minggu...hehehe...berbalik kpd ape yg berlaku pada hari ni plak..ape yg menariknya aku baru separuh habis tanda kertas exam pelajar2 aku tingkatn 4S/T...huhuhu..pening aku nk siapkan tanda jawapan meraka..huhuhu entah apa2 jawapan yg diorang bagi..ada 2 sampai aku senyum ada jugak smpai ak gelak guling2...xlebih jgk jawapan yg buat aku geling kepala..huhuhuhu...macam2...tpi semuanya dapat aku tangani dgan selamat...

sebelum aku masuk kelas 4S/T..aku pegi jumpa dgn cikgu pebimbing aku..tya dia cmner nk bagi markah bagi jawapan pelajar yg aku rasa betul dan dia setuju dgn cadangan aku...pastu dia suruh aku masukkn dalam markah pelajar2 2 di dalam rekod Sistem Analisis Peperiksaan secara online..huhuhu..pastu aku tanya la pendapat dia untuk aku buat perbincangan mengenai jawapan exam..dia ckp 'ok...boleh jika awk nak buat...' lagi pon pelajar 4T ramai yg tidak lulus, aku pn xtahu cmner la meraka belajar padahal soklan 2 xlah susah sangat...huhuhuhu..ada yg tinggal kosong kertas jwpan 2...huhuhu

pastu loceng brbunyi..2 tandanya time ke-3 dah masuk aku pon kemas2 meja dan pergi masuk kelas 4S/T...masuk dalam kelas 2 aku terus bagi kertas jawapan mereka dan cakap 'ari ni saya nk buat berbincangan jawapan kertas exam...' bila aku tengok muka sorang2..ada yg sedih ada yang gembira..huhuhu yerlah ada yg semuanya ditanda pangkah..huhuhu..(2 la bila org ajar xnak dengar...huhuhu...) bila aku baru nak mulakan perbincangan 2 ada seorang pelajar aku angkat tngan dan tanya 'cikgu kenapa kertas saya ada yg tidak tanda lagi...?' aku pn jawab la...huhuhu ' kan saya dah ckap tdi, saya nak buat perbincangn dahulu dan saya nk pungut balik kertas 2...sebab saya belum habis tanda lagi...ari jumaat ni baru saya bagi kepada kamu semua..' 2 la ayat yg aku kena ulang 2,3 kali...sebelum mulakan prbincngan...huhuhu..adeh!!! pening aku...(-.-")...kami brbincang jwapan sampai la habis 2 waktu 2...sakit tekak aku bacakan jawapan yg betul..hurm...

habis kelas 4S/T aku pn bergegas masuk bilik guru untuk siapkan ape yang patut bagi proses PnP untuk kelas 2I...huhuhu...bila pikir2..malas lak aku nk buat aktiviti..huhuhu(apelah cikgu ni pemalas!!!...ayat En.Bucuk aku..hehehe)...last2 aku nak suruh diorang salin nota jer...lagi pn kalu aku ngajar 2,3 orang jer yang dengar, yang lain 2 buat der jer...menyakitkan hati betul..huhuhuhu...tunggu pya tunggu..akhirnya tibalah waktu untuk aku masuk kelas 2I..huhuhu...malasnya!!! hehehe pham2 la kelas 2 cmner...:( pastu smpai2 kelas 2 aku buat la ape yang aku rangcangkan tadi...semuanya tidak menjadi..diorang..budak lelaki buat hal..huhuhu pening aku nk handle diorang...sakitnya hati aku...habis pahala puasa aku..kurus!!!


Selasa..09/08/2011

ok ari ni cam biasa kelas ada satu jer..so aku dapat la surat cinta dari pejabat untuk relief kelas...huhuhu.. ari ni aku kana realif 3 kelas...1D, 3U dan 3D..huhuhu...tingkatan 3 msih belum habis lg exam...dan hari nilah hari last meraka untuk trail PMR.. tpi aku dapt relief diorang..so aku kana jaga dewan exam la nmpaknya...huhuhuhu..pagi2 lagi aku dah kana masuk relief kelas 1D..huhuhu..diorang ni walaupn di tingkatan 1 tpi peragai Ya Rabbi..huhuhuhu teruk sngat...malas aku nak cerita lebih2 kat sini.. sib baik satu masa jer aku kana relief kelas diorang...kalu x migrin aku..

pas kelas 2 aku masuk bilik guru jap rehat n online...hehehe smbil aku siapkn RPH n tanda kertas exam dak2 2...gam2 jer masa 2...loceng pn bunyi...tpi ok la dh siap semuanya..hehehe pastu aku pn gerak la p dewan exam jaga diorang sampai habis n kutip kertas exam diorang... sma jgk la kelas 3D..tpi yang ni untuk bahasa Cina jadi semua yang ada dalam dewan wktu 2 adalah pelajar2 yg ambik matapelajaran 2...huhuhuhu...setelah habis semuanya..kutip dan p hantar kertas jawapan diorang ke bilik Peperiksaan...selamat sedah kerja merelief aku untuk hari ini...

masuk lepak dlam bilik guru jap sambil tunggu loceng bunyi..bila dah loceng brbunyi 2 dgan brsemangat aku p kelas 2I...masuk2 jer..huhuhu...sedih aku rasa mcm biasa la diorg 2 ada yang bergaduh...duk brgocoh kata org kelantan...huhuhu hurm aku redakan kelas yg haru biru 2 n paksa diorang buat kerja...tpi..hurm 2,3 orang jer yg dengar yg lain 2 tdo...tpi xpe lah diorg tido dpd diorng duk buat bising kt dalam kelas 2....dah siap semua...pastu aku bagi diorang balik bila loceng sekolah brbunyi...yang tido 2 dan2 jer segar...huhuhu

Rabu..10/08/2011

okeh!!! hehehe bunyi cm semagat jer kan...tapi..hurm..bila ingat kana masuk kelas 3I dan kelas 2U/D...makkkk!!!!! xnakkk..huhuhukkk...tapi disebabkan tugas aku masuk untuk mengajar mereka...ceh!!! hehehehe...kul 8.45-9.55..2 waktu..hurm...ari ni aku masuk dgan satu tekad..wlauapepn aku tetap akn mengajar diorang...dan ape yang jadi...???hehehehe...mejoritinya mengikuti ape yg aku ajar cuma ada yg degil 2 jgn kacau ler dah memang xboleh nak buat ape dah...tapi yang aku bengang 2 budak pompuan kelas 2..aduh!!! dah la diorg sikit tapi diorang buat perangai..tak padam gan perempuan...sabor jerlah...
dalam diorang buat muka gan aku diorang buat jugak..hehehehe...:) xkisah la diorang nak maki hamun aku dalam bahasa cina..aku xkisah, ini pon untuk kebaikan diorang jgak bukan untuk aku...pastu tamatlah 2 waktu yang memenatkan aku...FuHHH!!! lega lepas dah kelas 2...

pastu aku masuk lepak bilik guru..yerla kt ner lagi untuk aku lepak kalu bukan dkt stu..xkan nak g kantin kot...bulan2 puasa ni..hahaha...buat2 lupekan...:p agak lama la jgak jarak masa untuk kelas aku yg seterusnya 2...tpi xpe la...huhuhu...yerla lepas 2 kelas 2U/D...huhuhukkk...akhirnya tibalah waktu yg aku tdak tunggu2... dengan lankah brsahaja aku masuk ke kelas 2U/D...disebabkn matapelajaran moral jadi diorang brgabung kelas iaitu kelas 2U dan kelas 2D...so aku mengajar dalam kelas 2U..jdi budak2 2D kana brpindah masuk ke kelas itu..oleh kerana itu...hmpir separuh waktu hanya habis untuk menyuruh diorang masuk kelas jer...huhuhuhu...aku yang xnak marah2 trpaksa menguatkan suara aku...bila semua dah masuk aku pan nak mulakn lah PnP...tpi budak perempuan kelas tu...duk berborak plak dgan nada suara yg kuat...diorang buat macam aku xde dalam kelas 2..sakitnya hati ...aku cakplah baik2 gan diorang..suruh duduk ditempat masing2..diorang buat tidak endah jer..aku ckap lg sekali...'kamu semua prgi duduk ditempat kamu masing2. saya mahu mulakan PnP' tpi diorang buat bodoh lagi dan perbualan diorang makin kuat..aku ckp lg untuk kali yg ketiga dgn nada kuat sedikat tpi tidaklah brnada marah..namun diorang tetap buat bodoh...arrrrgggghhhhhh!!!! ini dah lebih..

aku terus pergi dekat diorng an ckap pergi duduk ditempat kamu...tapi diorang tgok aku dan brbual lagi..aku mula hilang sabar...aku ketuk meja..dan cakp yg ape aku cakap tadi...huhu..baru lah yang lain beredar..tpi ada sorang budak 2 dia tengkin aku balik...Ya Allah..isthifar aku banyak2..tangan aku bergetar2...tahan marah...taw dia ckp ape kat aku...dia cakp kat aku 'nih la tempat aku lorh!!!!' (dgn nada kurang ajar) patu aku ckp balik..'memang ini tempat kamu..tpi cuba faham betul2 ape yang saya cakap..DUDUK di tempat kamu'..aku ulang lg sekali perkataan 'DUDUK.'.barulah dia duduk...dengan keadaan memprotes ape yg aku bagitaw...dan memaki hamun aku dalam bahasa cina...huhuhuhu...T_T pas 2 aku mulakn PnP mcm biasa..namun budak 2 tetap buat bising..aku xtahan dah...aku ckp kat dia..'sebut nama dia...kamu kalu xnak belajar boleh keluar dari kelas saya..kamu tersangat kurang ajar..keluar!!!' dia terus bangun dari kerusi dengan muka tidak brsalah..dan menjeling tajam ke arah aku tapi xlama lepas 2 dia masuk balik ikot pintu belakang, aku buat der jer....huhuhuhu...pas aku mengajar..gam2 jer masa loceng bunyi..aku tamatkan kelas dan bagi diorang balik...

hurm...Ya Allah..ape la nak jadi dgn diorg ni...itu la yg aku fikirkan masa nk ker bilik guru....

Khamis...11/08/2011

hehehe...dah khamis...:) ok..cm biasa hari khamis aku memg xde kelas...so ari ni kerja aku duk online dan update buku RPH...pastu merelief kelas orang...huhuuhu..ari ni aku kana relief 2 kelas jer...heheh 1D dan kelas 2RK...2 jer lah kerja aku...xde yg menarik pon ...boring yg amat...huhuhu


Jumaat...12/08/2011..

yahuuuu!!! ari jumaat sudah...hehehehe...ini bermakna tinggal lagi 2 minggu...hehehehe..:P xsabornya...ok..ari jumaat cam biasa dan xde yg luar biasanya...himpunan pagi aku kana ambik profram nilai bagi tingkatan 1 untuk pelajar kaum india, org asli dan lain2...huhuhu...penat nk ajar nilai utuk budak2 nih..so kana la kretif dan inovatif untuk tarik minat diorang...

pas program nilai 2 aku siap2 nk prgi kelas 3I..huhuhu...masuk kelas 2 aku mulakan dgan set induksi yang menarik..brkenaan dgn Rukun Negara...diorang ni bukan xatahu, tahu..tapi diorang malas..huhuhu...aku tgok ramai yg tertarik dgan set nduksi 2...hehehe...dlam hati aku ckp..fuh slamat..klu x syok sorg2 la aku..hehehehe..dn lepas 2 aku buatla PnP cam biasa...hehehe...xde mslah pada ari 2... suka2..ni lah buat aku seronok nak masuk kelas lain ni...

pas kelas 3I aku rehat jap untuk satu masa dlm bilik guru..cari maklumat ape yg patut..pas 2 aku brgegas ke kelas 2I bila loceng brbunyi...masuk kelas 2I pn ok gak...hehehe...diorg buat kerja tapi ada la 2,3 orang yg degil 2...huhuhu...pas kelas 2 aku kana turun ke tingkat 3 dpd tingkt 4...ala bwh jer an...huhuhuhu...tpi dgn pakai kasut tinggi 2..nak patah jgk kaki aku ni...dua waktu kna brdiri jer...masuk kelas 4S/T...ari ni aku xmengajar pn just buat sambungan prbincangan krtas exam yg ari 2...aku bagi semua kertas kt tuan empunya diri...ada yg merungut dgn markah diorang ada jugak yg seyum..pastu aku ckpla kt diorg..'ok!! ada sape2 yg xpuasa hati?' 'ada sape2 yang nak tukar markah..?' ada ramai yg angkat tangan....hahahaha...
pastu aku suruh sorang2 dtg jumpe aku..bawak kertas jwapn diorang...ada yg aku leh tolong dan logik jwpn 2..aku terima...xkurang jugak yg makin kurang markah..hahahaha....


habis kelas 2 aku masuk ke bilik guru di tingat 2...adeh!! penat rasanya...rehat luh..huhuhuhu...hurm..pas ni kelas 2U/D..huhuhukkk...oh tidakkkk...!!!

loceng bunyi tandanya aku kana masuk dah kelas 2U/D...uwawawaw....dgn langkah longlai..aku naik tangga ke tingkat 4...sambil 2 brdoa agar aku boleh brsabar dan diorang xbuat perangai...huhuhu...masuk2 jer diorg dah buat perangai..doa aku xjadi..huhuhu...ada yg duk main kat belakang ada yg main dam...arghhhh aku geram aku rampai dam 2...dan bagi amaran kt diorang...diorang tengking aku balik dan buat bodoh lepas 2..aku ckp 'ok kamu semua nak saya saman kamu kan...xpe sya saman kamu semua...' sambil aku jalan ke meja guru ambik surat sman dan tulis nama meraka sorang2...lepas 2..masa aku tgah salin nota kt whitebord..diorang boleh duk main kad ...arggghhhh hilang sabo aku..bila aku prgi nak rampas diorang cpat2 sorokkn..bila aku mtk..xnak bagi...aku tarik tangan budak 2...dia melawan kau terajang kerusi baru lah dia bagi kat aku...sabor jerlah..(sakit gila kaki aku terajang kerusi 2...huhuhu..T-T)...

pastu keadaan kmbali reda..tpi xlama..pas aku siap tulis kt depan aku ronda2 meja ke meja suruh diorang buat kerja..tpi hurm...hampeh!! nk kena marah baru nk buat 2 yg nk buat klu yg xnak 2 smpai kesudahlh dia takkn buat...sampat dkt meja sorang budak ni..aku nampak dia tgah syokkk baca novel bahasa cina..aku geram so aku rampas la...huhuhu..aku ckp la..kt dia 'knape kamu bca buku ni? saya suruh kamu buat ape..susah sngat ker nak buat ape yg saya suruh? salin jer nota 2..bukannya banyak...' dia buat muka sedih smbil bagitaw aku...'cikgu..itu buku prpustakaan..' aku ckp balik..'ape sy kisah ni buku prpustakaan ke ape..sape suruh kamu buat macam 2..' budak2 lain bising...aku cakp lagi 'eh!! yang lain 2 boleh diam x?' huhuhu nak taw ape yg diorang buat kat aku? diorang satu kelas BOOOkn aku...aku ckp lagi 'korang semua ni memag kurang ajar, sia2 jer korang datang sekolah dan belajar moral..tpi perangai macam ape tah..' diorang BOOkn aku lagi..buku di tangan aku 2 aku hentak ke meja..huhuhu..buku 2 jatuh dan aku pungut balik.. diorang tetap boo aku lagi..budak perempuan yg aku ceri ta 2 2..padang aku dan menyumpah dalam bahasa  cina..sambil dia ckap LANCAU kuat2 kat aku...Ya  Rabbi...aku sudah hilang sabar klu aku lama2 dlam kelas 2 alamak....huhuhu masuk paper la aku esoknya..wawawa sebelum kejadian 2 plak..ada sorng dudak ni..aku ckp aku GILA, bila aku suruh dia buat krja...huhuhuhu...MasyaALLah...
aku tgok jam..ada lagi dalam 10 minit lg waktu aku..aku terus ke meja guru dan ambik bag dan buku dak keluar dari kelas 2..

masa aku keluar 2 diorang BOOOkn lg aku...Ya Allah...aku sebak...masa turun tangga untuk ke bilik guru air mata aku menitis..huhuhu...aku sekat..cuba sedaya upaya untuk brtahan...sampai jer bilik guru..member aku tanya ko knape...mugkin dia perasan perubahan muka aku...aku eleng kepala dan masa 2 air mata aku xdapt nak ditahan lagi...terus mengalir laju...aku bangun dan ke tandas..huhuhu..(malunya aku..) 

sebelum balik aku prgi jumpa cikgu disiplin sekolah...aku ceritakan semua yang brlaku tadi..dan aku bagi senarai nama pelajar2 yang kurang ajar,  biadap 2... pastu dia cakap kat aku..'cikgu ambik surat saman ni..cikgu tulis sorang2 dgan kesalahan masing2..pastu hari isnin bagi kat saya..' aku pn ckap...'bailkah cikgu..' 

maka tamat lah minggu ke-9 aku yang amat menyakitkn hati dan emosi juga tersagat menguji kesabaran aku sampaikan air mata aku jatuh...huhuhu








*bukan senang untuk menjadi seorang pendidik..*

HP comel aku hilang..wawawa

Assalaimualaikum...



ari ni memg mendebarkan hati aku..yerlah dua2 hp aku hilang..masa kuar umah nk g kerja pagi 2 serasa aku , aku ambik n letakkan dalam bag tangan..bila sampai kat sekolah...ish!! mana Hp nih..dada aku dah mula brdebar2.... huhuhuhu mana pg ni...cari stu cari sini...xde...uwaaaaa...!!!!!
huhukkk aku mtk tlg kawan satu rumah carikan...xde jgk hbis la aku dua2 tu..huhuhukkk yg satu 2 aku guna krdit dalam 2 ada banyak la jgk kerditnya..dalam berbelas ringgit Malaysia...yang sony 2 pulak aku guna bil...huhuhu masakkk la klu En Buncik+bucuk (Tambi) aku tahu...habis la..kna berleter dng dia...dia 2 kuat berleter tau...huhuhuhu











*haiyaaaa!!! mana saya punya hp ooo....jumpa la jumpa la...huhhu... *

Teka-teKi Iman Al-Ghazali...

diriwayatkan pada satu ketika...Iman al Ghazali telah brtanyakan kpd para pelajarnya beberapa teka-teki antaranya ialah:

1) apekah benda yang paling dekat dengan kita?

para pelajarnya telah menjawab dengan pelbagai jawapan, antaranya ialah guru, keluarga,ibu bapa dan bermacam-macam lagi..

namun Iman al Ghazali menyatakan bahawa kesemua jawapan tersebut adalah betul, namun jawapana yang paling tepat ialah mati...
 *bila2 masa sahaja kita akn dicabut nyawa...*

2)  apekah pekara yang paling jauh dengan kita?

ramai yang berebut2 untuk menjawab soalan tersebut..ada diantara jawapan yang diberikan oleh pelajarnya adalah langit, matahari,bulan dan bermacam2 lagi..

namun Iman al Ghazali menyatakan bahawa kesemua jawapan tersebuat adalah benar, namun bukanlah jawapan yang tepat dan jawapan yang paling tepat ialah masa lalu...
*masa lalu atau masa silam tidak boleh untuk kita berpatah balik...melainkan kita terus meninggalkannya..*

3) apekah pekaran yang paling berat pada kita?


ada dianatara pelajarnya menjawab batu, besi dan bermacam2 lgi...

namun Iman al Ghazali menyatakan bahawa kesemua jawapaan tersebut adalah tepat dan betul, tetapi ada jawapan yang paling tepat lagi..dan jawapan itu ialah amanah..
*pekara yang paling suasah untuk kita tanggungnya dan paling berat untuk kita tunaikan amanah yang diberikan pada kita*

4) apekah pekara yang paling ringan pada kita...?

seperti teka-teki yang sebelum ini juga kesemua jawapan yang diberikan adalah tepat namun ada lagi jawapan yang paling tepat..dan jawapan itu adalah solat...
*kita memg selalu memandang ringan mengenai kewajiban untuk brsolat tepat pada waktunya..

5) apakah pekara yang besar pada kita?

banyak jawapan yang diberikan oleh pelajarnya, antaranya ialah alam semesta. cakrawala, bumi, lautan, langit dan banyak lagi..

namun Iman al Ghazali menyatakan bahawa kesemua jawapan tersebut tepat dan betul tiada satupn yang salah namun kawapan yang paling tepat dan betul ialah Nafsu..
*pekara yang palig membelengu diri kita, semua ketahui bahawa nafsu jika tidak dikawal akn merosakkn diri*

6) apakah pekara yang paling tajam?

ada jawapan yang diberikan seperti pisau, mata pedang, anak panah dan banyak lagi oleh para pelajarnya...


namun Iman al Ghazali menyatakan bahawa kesemua jawapan tersebut benar..namun jawapan yang laing tepat  adalah lidah...
*pernahkah anda mendegar mengenai pepatah Melayu iaitu.." kerana mulut badan binasa.."












renung2kan lah...selamat beramal dan selamat berpuasa semua!!!!

Catatan Cikgu Miera...Minggu ke 8..

Assalamualaikum...




 SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN SEMUA...bulan yg penuh kebrkatan..

Ahad...01/08/2011

yaHUUUUUUU!!!! hehehehe happy2 sgt2..sbbnya ni dah msuk minggu ke 8...hurm..mknanya skrg dah tinggal lg 3 minggu lg yg tinggal..tpi org lain cuma tinggal 2 minggu lg...hurm xpe la..ak tetap jgk seronokkk!!! hehehehe xsabar2 nk hbiskn n balik ke kg untuk brpusa brsma2 keluarga trcinta..(ceh!! ayt skima...heehhehe) ohya..ni la minggu prtama ak puasa as a teacher...perhhh trbaik ayat...hehehe seronok ker?? entah xtau nk ckp..sedih pn ada sbb brjauhan dgn keluarga slma 3 bulan n puasa tampa diorg...ok brbalik pada minggu ke 8 ni...hurm.. semuanya brjln lancar ape yg dirangcng semuanya ok...n hari ni dlm kelas ak xde tetamu yg xdiundang hehehe tau2 la sape eh...hehehehhe... kelas 4S/T...ok semuanya...sblum msuk klas 2 masa pg tdi cm biasa ada perhimpunan rasmi...hurm..prhimpunan xde yg luar biasa semunya mcm biasa..tpi ak tertarik dgan tazkirah yg di sampaikan oleh Guru Kanan Matapelajaran..tazkirah Ramadhan...suka ak mendegarnya..ak hrp pljr2 yg lain pn ada perasaan yg sama mcm ak..huhuhu

ok berbalik pd kelas 4S/T..ari ni pas perhimpunan kalut ak cari bahan untuk mengajar n penerangan yg trbaik bg tajuk yg akn ak ajarkn pd pg ni..huhuhu...ha!!! yg haru 2 set iduksi ak xtaw nk buat pe..huhuhu last2 ak jumpe bidalan yg ada kaitan dgn tajuk yg ak nk ajr pd pg ni...hehehehe...ak ambik bidaln 2 utk dijadikan sebagai set induksi..FuHHHH!!! lega rsanya...klu cikgu Ho masukpn ak xkisah sbb ak dh brsedia.... tpi tkut jgk kn..huhuhu..xpe la klu dia msuk pn ak redha jer...masa ak msuk kelas 2..ak trus tulis bidalan 2 pd papn putih...budak2 trus tya mcm2 kt ak...ape yg kita nk belajr ni cikgu n mcm2 jer la..ak suruh diorg baca ape yg ak tulis kt depan 2 n tya ape yg diorg faham...pastu kami bincang brsama2 sal bidalan 2..pastu ak mula kan sesi PnP mcm biasa...

pas kelas 2..ak kna relief kelas tingkatan 1B...huhuhu...sakit hati betul la dgn diorg ni...huhuhuhu ak terjerit2 kt depn bkn diorg nk dgr..leh duk berborak lagi..last2 ak menjerit sekuat ati..Ha!!! bru lah diorg nk diam...ak ckp elok2 surh diam n buat kerja yg diorg lum siapkn lg...huhuhu..kejap jer diorg diam pas 2 bising alek...huhuhu...tpi msih trkawal lg..ak duduk jer kt meja guru 2.. smbil prhatikan diorg...msa ak tgh belik buku.. PK HEM dtg intai kelas 2..mugkin bising sgt kot..huhuhu..pas2 dia nmpk ak..dia trus pg..ak kt dlm kelas dh pucat kot...huhuhu mesti la di pkir yg ak xthu nk kawal kelas...huhuhkkk...pas2 dan2 jer ak bngun ak suruh diorg brsihkn kelas n betulkn meja...2 pn ak kna pg ke satu meja satu meja...klu x hurmmm,...jgn harap diorg nak buat...buat bodoh jer adala..sib  baik satu masa jer klu x...hurm entah la..

pas kelas 2 ak msuk bilik guru nk cri maklumat untuk PnP kelas 2I...huhuhu adapt la jgk skit2...pastu tnggu smpai loceng bunyi...bila loceng bunyi ak msuk la klas 2...bila ak smpai kelas 2 aik!! asal syap jer rasa ni..rupa2nya ramai yg xdtg..owh..patt la..klu x msyaAllah...bising tpi ok sikit drpd kelas 2U/D..ak buat la ape yg patt ari ni..n siap ak ngajr kt dpn ak surh dior salin ape yg ak tulis kt dpn 2...ada 2,3 org pelajr lelaki yg kt belakng 2..lngsung xnk buat ak xtaw nk buat ape dah...bila ak mrh diorg nganjing ak...huhuhu sabor jer la...hurm...

Selasa..02/08/2011..

ok..hari ni ak xde kelas sgt..kelas yg ak ptt ngajar pn satu jer 2 pn waktu terakhir n satu masa...so ari ni ak kna relief 2 kelas..hehehe tpi semuanya ok..hehehe..xde ape yg menarik ari ini untuk ak kongsikn brsama...hurm
arini memg tramat boring sangat sbbnya ak trtinggal Hp...huhuhuhu...dah xbnyak kelas pastu trtinggal buah hati lak kt umah...cmner la ak n buat ni...mana la tawkn ada hal2 kecemasan ke or Cik abg cari ker...hehehehe...susah 2...dah la boring nih...ohya lupe ak nak cerita sal kelas relief 2B tdi spttnya ak relief satu masa jer tpi dh trlajak 2 masa..hahahahakkk.sbbnya tgh syokk jdi cikgu sains..hahaha ak nk tkar la major minor ak..hahahakk tkar jdi cikgu sain n math...:P klu stakat mengajar ikot buku baik tapayah kan2...so xpayah la cikgu miera..jgn duk perasan dah la xpndai math n sains tpi ada hati nk jdi cikgu math n sains..huhuhu...kim salam jer la yer...
waktu trakhir kena ke kelas 2I, masa msuk kelas 2I tdi...diorg tgh susun meja utk exam esk..so ak just guid mereka untuk susun meja trsebut..ok dh beres ak surh mereka sampu lantai n kutip sampah sarap yg ada dlm kelas..bila tgok jam mak aih!!! tinggl lg dlm 15 minit sblm balik..so ak surh dior baca buku utk prsediaan exam esk..sbb klu nk mengajar pn mana smpat.. msa ak duk kt meja guru 2..dtg la 2 org studnt dtg dkt ak kami borak2 n ada sorg student ni tya ak.."Cikgu kanape Tuhan ambik mak saya? sejak dari kecil lg dia dh xde..." ak trkelu n  ak ckp kt dia Tuhan ambik mak kamu sebb Tuhan syg kt mak kamu...pastu ak tgok mata dia brair..ak pg dkt dgn dia n gosok bahu n ckp..xpe cikgu ada...kamu doakn mak kamu disana tiap2 ari moga dia aman...

*sedihkan...byangkanlah korg ditempat ak...huhuhu..ape yg korg rasa???*

Rabu...03/04/2011...

ok..hari ni dah msuk hari rabu...hehehehe bestnya esk khamis n lusa jumaat...n mknanya ada 2 hari lg untuk minggu yg ke 8 ni..hehehe...ohya hari brmulalah hari peperiksaan bg SMK Wira Jaya...hurm kt sini ak nk ucapkan slamat brexamlah kt para student ak..wish all the best...

Khamis...04/082011...

hehehehe...ari ni dh ari khamis...sronoknya, mknanya tinggal sehari jer lagi la..hehehehe n xlupe jgk ari ni ari keempat kita brpuasa...alhmdulillah aku dpt jalani dgn baik...cuma tidak brkesempatan untuk brtarawih lg secara brjemaah..insyaAllah ak akn cuba untuk tunaikn ibadat yg ada setahun sekali 2..amin..

ok seperti biasa ari khamis ak xde kelas..so ak cuma relief kelas jer..ari ni ak kna relief 3 kelas..pertama kelas peralihan..huhuhu...msa ak msuk kelas peralihan 2...masuk2 tgok..aik knape meja xsusun lg..diorang ni bukannya ari ni dh mula exam ke???? ak tya la kt diorang..bukan ke ari ini kamu semua dah mula exam...eeerrr..peperiksaan..ak sebut balik peperiksaan sbbnya diorang buat muka blur tgok ak..pas ak ckp peperiksaan bru la faham..huhuhu..ada yg anggup ada yg ckp xtaw..adus!!! ak pn tgok balik jadual yg ak dpt...ha!!!! kamu memg exam ari ni..pkul 8.25...kertas Bahasa Melayu...huhuhu pastu ak suruh diorg susun meja...bru la diorng susun...kt sini ak nk ckpnya yg diorng ni mcm xthu ape2..sedih ak tgik..diorg cuma dtg ke sekolah sbb mak bapak diorg suruh..diorg xtahu ape sebnrnya tujuaan diorg dtg ke sekolah...huhuhu

pas kelas peralihan 2 ak masuk ke bilik guru sbb ada get masa satu waktu sebelum ak kna relief kelas lagi..duk saja2 xtau nk buat pe...smpaila loceng bunyi...ak trus ke kelas 2RK(rancngn khas) kelas ni utuk budak2 pandai..sangat brbeza diorg ni dgn kelas2 yg lain..yerla budak2 pandai..huhuhu dri segi kelakuan n perwatakan mereka amat brbeza sekali...hurm...






 Jumaat...05/08/2011 


ok ari ni dah ari jumaat...macam biasa ari jumaat ada perhimpunan macam ari2 yg lain jgk cuma ari ni brbeza sikit sebab takde bacaan Yassin pada pagi ni..disebabkan oleh exam...mcm biasa ari ni ak kana masuk kelas 3I...ok diorg ada Percubaan PMR smpailah ari isnin munggu dpn..jdi disebabkn ak kna jaga pd waktu pertama ni  so aku kna la sedialan dewan peperiksaan...huhuhu...kelam kabut ak p cari kunci dewan nasib baik aku jumpa...pastu bagi kertas kt diorg...sampai la waktu pertama hbis..dgn leganya ak keluar selepas guru yg waktu kedua sampai...

masuk rehat dalm bilik guru jap...pastu kelam kabut ak kna p kelas 2I..sebab diorg pn exam gak...huhuhu pas kelas 2 ak kna turun ke tinggkat 2 untuk ke kelas 4S/T...huhuhu penatnya...sib baik lah jaga exam jer...macam manalah minggu dpn yer dgn keadaan bulan puasa ni..huhuhu...kedua-dua kelas ni aku kena kutip kertas jawapan....ohya..masa aku dekat kelas 2I tadi...huhuhu ada 2,3 org pelajar ni boleh diorg main kad masa 2 korg bayangkanlah...huhuhu aku terus rampas..Ha!! pdam muka...SEDIH!!!!




*nila kad yg ak ckp 2..hasil rampasan yg aku buat...xdenya bnk bagi balik tempatnya dah dalam tog sampah..*

pas kelas 2 ak ak ada masa rehat kejap...huhuhuhu..pastu kana masuk kelas 2 U/D huhuhukkk...hurm!!!  xtau nk cerita cmner...exam macam xexam diorg nih..xde kesedaran langsung...kadang2 rasa nk buat macam biarlah ko nk jadi apepn..tpi bila ingatkan tugas sebagai seorang guru...kta nak tak nak kana usahakn jugak untuk bagi mereka ilmu...sedar xseadr dah habis masa ak..so ak keluar...ape perasaan aku masa 2...FUHHHH!!! teramat lega..sebabnya ak dah lepas kelas yg ak paling angin..T_____T dan brakhirnya kelas tadi menandakan bhwa sedah tamat minggu pengajaran bagi minggu ini iaitu minggu ke lapan...




*ni dlam dewan Peperiksaan Percubaan PMR, dlm dewan ni ada 3D dan 3I..selebihnya calon menumpang...klu korg perhatikn gmbar ni korg msti nmpk seorg pljr lelaki yg angkt tngan buat peace..tulh Guna..hhuhuhu*




* nilak antara kelas yg ak masuk relief..kelas mana ak pn dah lupe..hehehehe*

Maaf Blog saya tak Cantik...;)

Assalamualaikum...hai!!! selamat pagi...


kepada sesiapa yg ingin ataupn trjumpa blog saya ni..saya mengalu-alukan kedatangan anda dan mtk maaf jika blog ini memboringkan anda...klu rasa boring dan bosan...so faham2 la keluar n cari lah blog lain..saya tidak kisah jika anda brkata begitu...:)
itu hak anda...btw thanks coz singgah jgk kt blog sy...hehehehehe

oh yer...blog sy memng tidak lawa n cantik...sbb sy dlm proses pembelajaran dan juga xde masa untuk mengadap benda ni jer..ok bye..








*indahnya nikmat brsabar..:)*

Kisah seOraNg TemaN...

salam...

ari ni xde buat ape kt  sekolah sbb bdk2 exam so ak pn bukk la blog n usha2 blog org lain..tba2 ak rasa rndu kt sorg teman ak ni..ak bukk la blog dia n baca pe yg dia tuls..ada satu entri ni sal pengalamn dia putus tunang...sedih bila ak baca dia pya entri ni..huhuhu...bayangkanlah klu kita ditempt dia..mgkin dlm setahu 2 tiap2 hari or mlm ak nagis...wawawa..ak tgok dia bgtu kuat..tabah hdapi dugaan ini...sape yg xsedihkn bila putus tunang n dijngka kwen dlm tahun 2..just tinggl beberape bulan jer lg semua persiapan sudah dilakukan...bynkknlah...hurm... malu semestilah...

ya Allah...jauhilah ak dari dugaan begitu...amin...

Catatan Cikgu Miera..minggu ke tujuh...25/07/2011

Isnin... 25/07/2011

Assalamualaikum..
huhuhu...hari ni merupakan hari yg malang pada ak..knape? sebabnya guru pebimbing ak yg sorg 2 msuk tgok ak ngajar secara mengejut...perhhh jantung ak bgaikan berhnti kejap...kn sebelum ni ak ada ckp yg dia 2 lain sikit...komennya memg nenusuk jantung..kli ni xtaw la ape la yg ak buat silap lg...huhuhu yela ak memg brsedia nk masuk kelas tpi bila ada org datang nk obsvers secara mengejut begitu memg yg sedia jdi xsedia... pensyarah ak sendiri pn xbuat cam 2..klu dia nk dtg dia ak bagitaw...huhuhu n komen pn xlah mcm cikgu 2..xpe la ak ambik komen yg dia bg 2 sebagai panduan ak kan msih baru..huhuhu jap lg dia nk jumpe ak..uwaaaa... Ya Allah selamatkanlah hambaMu ini...amin..
pe yg jdi hari ini adalah...dia dtg jumpe ak pda masa ke 8 cm2 suruh pg jumpe dia pd masa ke 10...ak ckp la ak ada kelas kna ganti pastu dia ckp..ooo xpe la klu cm 2 xpe jumpe esk...fuhhh!!! lega rasanya..tapi bila fikirkan balik esk kna jumpe gak..huhuhu...tpi xpe esk ak jumpe dia dlm keadaan sedia...hehehehuhuhu


Selasa...26/07/2011

arini ak ada satu kelas jer..tpi kna ganti banyak kelas...huhuhu ak kena ganti 4 masa...penat!!! tpi ok la time ni la ak leh jumpe pelajar melayu...walaupn ak msuk untuk ganti sehaja bukan untuk mengajar.. alhmdulillah semuanya berjalan lancar...tpi guru penbimbing ak dtg jumpe ak bagi komen n komen ak dpn2 cikgu2 lain...uwaaaa malu wooo...huhuhukkk xpe ak buat biasa n tebalkn muka..tpi ok la dh xbnyak komen nagatif...hehehehe suka2... ak janji pd diri ak untuk baiki diri ak untuk jadi yg terbaik...insyaAllah...amin doakan ak yer..:)

Rabu...27/07/2011


yehye!!! arini dah rabu...best2...suke2...hehehehe...arini ak ada kelas pag2 lagi lepas prhimpunan harian pagi 2...kelasnya pula ialah kelas 3I..huhuhu...sabo jer la...ak xberape nk brsedia sgt msuk kelas 2 sbbnya kelas ni mcm yg kt catatan yg ak tulis sbelum ni...Tuhan saja yang tahu...huhuhukkk... bila locing brbunyi menandakan brmulanya masa PnP iaitu waktu pertama...so dgn langkah yg xberape nak yakin ak msuk ke kelas 2..msuk2 jer..Ya Allah!!! habis la ak.. guru penbimbing ak ada kt belakang kelas...oh no!!!!!hurm dada ak brdebo2...jantung ak rasa brdegup dgn pantas sekali...tpi ak dgn lagak biasa jer...mulakan PnP dgn biasa...huhuhu...2 masa tu...masakkk la ak...ak buat jer ape yg patut...sampai la hbis 2 masa tu...kles 3I ni ada 3 org bdk india n selebihnya bdk cina...ari ni bdk india ada 2 jer Vinod n Guna...adoila 2 org ni memg la menyakitkn ati yg Vinod 2 ok la degil2 pn dgr ckp lg buat jgk krja..yg Guna ni ak ckp bkn nk dgr dia melawan ada la...huhuhuhu ak bagi krtas dia boleh ckp cikgu kertas ni buat jet ke...nak jer ak cepuk dia tpi xboleh..ak ckp elok2...Guna kertas 2 sy bagi suruh kamu salin nota bkan buat jet, faham!...ooo...salin nota,tpi sy malas la cikgu, sy nk buat jet jgk...boleh la cikgu..eh cikgu...eeee...geram sesangattt...dh la ada Pn Ho kt belakng...aduhhh!!! sakit ati rasa dgn dia..tpi cuba ckp baik2 jgk..akhirnya dia buat la..smbil merungut ckp xlarat..nk gelak pn ada...hehehe

pas kelas 2...ak kna msuk kelas ganti lak..ak kna msuk kelas 5k1..huhuhuhu diorg ni dah msk ting 5 n nk exam xlma lg..tpi drpd ape yg ak tgok xde kesedaran lngsung dlm diri mereka..gelagak mereka 2 mcm mereka xde peperiksaan besar pd hujung thun ni...sedih ak rasa..ak plk yg rasa susah  ati tgok mereka pdahal mereka xde rasa takot pn..SPM ni la penentu kehidupan mereka nanti..hurm!!! entah la ak xtaw nk ckp pe...

pas kelas ganti 2...ak balik ke bilik guru sebb ada lg 2 masa seblum ak msuk ngajar kelas 2U/D...ak buat la persediaan, hehehe tkot2 Pn HO msuk dgn tiba2...huhuhu ak skrg memg takut sngt2...bila tiba msanya..ak gerak la cpt2 p msuk kelas...pg2 tgok pntu kelas trtutup..aik mana budak2 ni..??? xpe tunggu lu..tunggu pnya tunngu..hai lama btul p mana la diorg ni...xpe tunggu lg...dekat nk hbis satu masa bru la diorn muncul..ak msuk n tya ke mana korg pg ni? diorg jwb kami pg KH cikgu..huhuhu ak ckp la kamu semua taw x yg skrg msa Moral?? taw...ak ckp lg klu taw hbis 2 knape msuk lambat? senyap...huhuhuhu sabar je la gan diorg ni...ngajar cm biasa huhuhu n mcm biasa la jgk klu kelas 2U/D ni 2-3 org jer yg nk belajar yg lain 2 buat krja sndiri..klu buat kerja lain xpe la jgk ni duk main daun trup..huhuhu ak mengamuk dlm kelas..ugut diorg klu diorg xsalin nota n buat latihan yg ak bagi ak akan hantar nama mereka kpd pengetua...ha!!! tau takot..bru la diorg kuarkn buku n buat kerja yg ak tulis...huhuhuhu n hantar buku 2...ad sorg pelajar ni selama ak ngajar kelas ni dia xprnah tulis nota n buat krja yg ak bagi tpi ari ni dia buat n hntar..masa dia hntarb 2 ak ckpla kt dia...sy tabik kt awak sbb awk buat ape yg saya suruh..ak tgok muka dia ceri sangat...hehehe
cam biasa setiap ari rabu ada msyuarat...huhuhu mcm ak dgr dlm mesyuarat ni..sal mslh pelajar... plng mengejutkn ialah pelajar tingkatan 1 minum arak dlm kelak pastu lalok...huhuhu kes mcm 2 buat ak istifar panjang...MasyaAllah..huhuhu mereka bru di tingkatan satu belum cukup umur untuk meneguk air haram itu...huhuhu pelajar 2 mgkin akn dibuang sekolah..kesnya trukkk....



*hai...ni la Cikgu Miera...;)*


Khamis...28/07/2011

ari khamis cam biasa ak xde kelas untuk mengajar..yg adanye ak kna msuk relief kelas sbayak 5 masa...huhuhuhu byak kn...tpi msuk jer la...

Jumaat...29/07/2011

ari juamaat penghulu segala hari..hehehe ari ni kt sekolah ada penceramah dtg..ak lupe nak tulis nama dia...bagus ceramah dia ni sal amalan kite seharian..ni untuk pelajar2 islam, mnakala pelajar bkn islam lak diorg pegi msek dwan sekolah..cikgu Han yg ambik ak n kwan ak mula2 ikot diorg pastu cikgu Han ckp cikgu brdua boleh pg dgr ceramah..kami dgn suka hati kuar dri dwan 2 n ke tapak perhimpunana... ak perhatikan pelajar2 yg dgar 2 khusyuk jer..alhmdulillah mudah-mudahan msuk la kedlm hati mereka...

pas ceramah 2 ak msuk bilik guru nk siap2 nk g kelas 3I sbb kelas 2 pd wktu pertama..bila tgok balik jam..eh dh lepas..hehehehe suka ke?hahahahakkk
 pastu siap2 nk msuk kelas 2I n 4S/T dua kelas street..huhuhuhu...ok msuk kelas 2I..ak ngajar cam biasa jer...hehehe diorg ok la skit ada la lg 2-3 org yg xnk salin..xkisah la aslkn diorg xkacau yg lain..dh memg diorg xleh nk buat pe dah..kita nasihat pn masuk telinga kanan kuar alek telinga kiri...huhuhuhu

pas kelas 2I, kna trun bwah msuk kelas 4S/T...huhuhu..ak bru nk mula ak tgok kelibat pn Ho...huhuhu...tpi dia naik ke atas...fuh lega rsanya...ak pn xngajar just buat latihan n bincang soalan jer...hehehe yer la kan satu masa jer..klu buat nota kn xsmpt lak nk buat latihan...lbih baik ak uji kefahaman pljar2 ak...hehehehe

pas kelas 4S/T ak balik ke bilik guru ada msa agi nk buat persiapn bg kelas 2U/D...hurm kelas ni memg la..menyakitkan perasaan ak..geram jer rasa gn diorg...huhuhu tpi diorg ank murid ak..so ak kna sabar... pas buat persediaan ape yg patt loceng pn brbunyi...2 tndanya ak kna cpt2 msuk kelas 2U/D..t kn lmbt haru biru lak kelas 2... so cpt2 la ak melngkah ke blok B..naik tangga huhuhu 2 yg penat 2...masuk2 jer huhuhuhu sabor jer la..ngajar ape yg patt n sape nk dgr dia dgr sape xnk jgn kacau ak duk ngajr n org yg nk bljar..klu xak saman 2 la yg ak bgtw kt diorg..diorg xla bising sagat...huhuhuhu...alhmdulillah la just 2,3 org jer yg duk buat hal sendiri yg lain dgar n buat kerja yg ak suruh..huhuhu

pas hbis kela 2 ak brgegas je bilik guru sebbnya ak xsiapkn lg Rancngan pelajaran harian untuk minggu dp bg hari isnin untuk kelas 4S/T n 2I...sampai2 2 trus perah otak cari maklumat n idea ape yg ak nk buat msa kelas 4S/T..kleas 2I ak xrisau sgt yg tingktn 4S/T ni..kelas pljar ok n guru penbimbing ak suka masuk...huhuhu...haish!!!! ape la ak nk buat!!!...huhuhukkk perah pya perah otak ak ni akhirnya 2 RPH siap dlm masa 2 waktu..ak an kemas2 nk balik...yahOOOOOO!!!! hbis sudh minggu ke 7...suka sangat2...



* ni jawapan yg studnt ak jwp kt soalan yg ak bg..huhuhu..entah ape yg susah entah pdhal dh bincng jwapan...hurm..*
 
COPYRIGHT OF AHLAM ITU MIMPI. DESIGN WITH LOVE BY PINKILICIOUS