Ucapanku...

Your Update :
Assalamualaikum...jemput masuk!sila tinggalkn jejak anda di Cbox atau di ruang komen, saya pasti akan balas kunjungan anda...terima kasih..

cuba bertahan...

Assalamualaikum...

dari malam tadi diri ini cuba bertahan dari menitiskan air mata... saya ingat saya cukup kuat untuk mengharunginya..tapi pagi ini disebabkan cerita yang menyayat hati dekat TV3 air mata saya tumpah...(nak dijadikan sebab...ada lak kan..huhuhu) dan lepas itu, peristiwa semalam terus membuatkan air mata saya mencurah laju...oh Tuhan.. saya tidak ingin begini.. cukuplah, saya telah banyak membazirkan air mata kerana itu...rupa-rupanya saya tidak cukup kuat..hati saya tidak sekeras yang diharapkan lagi.. bolehkah saya biarkan masa yang menentukan sedangkan hati saya meronta-ronta untuk mendapatkan jawapan pasti dari mulutnya..tapi semalam...seperti sudah pasti cuma tidak melafazkan sahaja..dan masih megakui siapa saya...mungkin saya patut membiarkan masa yang memberikan jawapan... dan semua kata putus ada padanya..biarlah saya begini...bukan membiarkan diri ini terus disakiti tapi saya seorang yang berpegang pada janji..janji yang dilafazkan tidak sekali-kali saya khianati... jika sesuatu berlaku, itu bukan dari saya... dan saya akan terus menunggu jika tiada kata putus itu...namun kuatkah saya?? tidak akan sesekali megeluh... insyaAllah segalanya nanti pasti ada kata putus dan masa itu dapatkah saya menerimanya dengan hati yang redha...mudah-mudahan saya dapat menerimanya..amin...


mengakui diri saya sememangnya seorang yang mudah tersentuh... hati saya cukup sensitif...adakalnya saya boleh bertahan dan kuat mental namun kadangkala saya tewas dalam sesuatu hal yang menyentuh soal perikemanusiaan dan hati..saya mudah mengalirkan air mata... saya seorang wanita yang punya cita-cita ingin miliki bahagia..seperti wanita diluar sana...harapan bersandarkan pada janji adakalanya tidak akan mendatangkan hasil... kata orang janji harus ditunaikan... biarkan ia...perjalan saya masih jauh...sejauh pelangi yang ingin saya kejar...teruskan usaha... walaupan ia di hujung dunia...


alhmdulillah..hati saya sudah mula tenang... syukur pada-Nya... luahan hati disini berserta selawat keatas ke atas junjungan-Nya..membuatkan hati ini setenang di suasana subuh hari...ishgtifar juga... mudah-mudahan kalian juga begitu... ^-^



Sekarang dah Puas Hati..^-^

Assalamualaikum


perghhh!!! wahh..banyaknya serawang...yerlah dah lama Ahlam tak bukak Ahlam punya blog kesayangan ni..heheh..bkn apa terlalu bz..yerlah kan lapas exam sibuk duk mengemas lak..barang2 Ahlam belambak.. pening rasanya bila fikirkan akhir sem depan camner nak bawak balik kg..bukannya dekat..huhu tapi xpe lah kita fikirkan nanti...hehehe

okhe..berbalik pada tajuk entry hari ni..hurm sebenarnya pasal barang yang Ahlam beli dekat sebuah kedai di UUM ni..yg tamat tempoh 2...hehehe ni sambungan ceritanya...klu nak tahu cerita yg sebelum ni leh tgok sini..hurm pas habis study hari 2 dkat library Ahlam dengan member Ahlam si Finie..terus pg Mall..Ahlam masuk kedai 2 dan cakap dekat akak yang sama masa Ahlam beli gula2 2..Ahlam cakap..kak tadi saya beli gula2 ni..tpi bila saya bukak dia punya kotak,gula2 kat dalam ni semuanya dah cair satu pn xleh makan..sambil Ahlam tunjukkan isi dalam kotak 2... muka akak 2 macam terkejut pastu Ahlam cakap lagi..lagi satu kak gula2 ni dah expared..sambil Ahlam tunjukkan tarikh luput gula2 2 di belakang kotak..akak 2 makin terkejut..huhuhu dia terus mintak maaf dan cakap adik ambik la gula2 or barang2 mana yang sama harga..
pastu Ahlam cakap klu saya nak ambik duit saya balik..??huhu (sambil buat muka sedih) yerlah kan gula2 2 harganya RM2.20 klu beli burge ni dah kenyang..huhuhu pastu dia cakap xboleh la dik..adik kana ambik barang yang sama harga lagipn barang 2 dah di keyin kan dalam apetah dia sebut..huhu dgn lemah longlainya Ahlam ambik la gula2 kat bwah nih..huhuhu
-
-
-


xpe la xleh ambik balik duit 2..huhuhu janji leh tukar..betul x...hurm 2 saja...kawan2 jangan jadi cam Ahlam taw..nih pengajaran pada Ahlam moga perkongsian yang Ahlam kongsikan ni menjadi iktibar pada semua.. periksa sebelum beli..^-^

BEN ASHAARI: PESAN DIA, IBUKU

Assalamualaikum...

segmen ke-2 Mr Ben Ashaari yang Ahlam trtarik untuk masuk..^-^ sebabnya tempoh segmen ni sampai kul 6 pagi..hehe banyak masa lagi klu sebelum ni xsempat..huhuhu...


nak join sila tekan gambar ini..:)

berbalik pada tajuknya.. pesan ibu kita.. Ahlam ingat lagi masa mula-mula masuk darjah satu dulu..Mak Ahlam pesan.." Mie (pnggilan manja Ahlam kt umah..kihkih..) pergi sekolah belajar rajin2... Mak xboleh bagi duit banyak hanya dgn hantar p sekolah je.." tiap kali Ahlam mengeluh sal penat belajar dan kena marah dengan cikgu Mak bagi kekuatan kat Ahlam... kata-kata ni lah buat Ahlam makin kuat untuk berusaha...


masa masuk sekolah menengah lak mak pesan banda yang sama... "tiada harta yang dapat dia dan Ayah tinggalkn untuk kami adik beradik hanya ilmu duniawi dan yang paling penting ilmu akhirat..." tapi masa SPM Ahlam banyak main..huhuhu SPM Ahlam tak seperti diharapkan..huhuhu Ahlam boleh tangok muka Mak dan Ayah Ahlam kecewa...Maafkan Mie Mak Ayah...
walaupn teruk Ahlam dapat tawaran belajar diploma dekat Politeknik..tapi Ahlam tolak... sebabnya Ahlam belum bersedia untuk berjauhan dangan Mak.. lagi pun masa 2 Mak sentiasa tak sihat... Ahlam tunggu panggilan untuk masuk tinggkatan 6... 

masa di tinggkatan 6 Mak sentiasa pesan "belajar rajin-rajin dan rebut peluang yang ada...jangan toleh kebelakan lagi... jadikan kegagalan sebagai kekuatan... kita bukan orang senang.." Ahlam nekat nak belajar betul-betul tak nak main-main...Alhmdulillah dari tingkatan satu sampai tingkatan 6 Ahlam dapat biasiswa..jadi Ahlam tak menyusahkan Mak dengan Ayah sangat... masa dekat nak exam STPM Mak kena strok..huhuhu T-T... tiap-tiap malam Ahlam nagis tengok Mak... Ahlam takot Mak pergi... nasib baik strok Mak tak teruk peringkat 1.. kena dekat tangan kiri... tubuh Mak yang berisi 2 makin susut... dia tak lalu makan... Ahlam tak nak pergi sekolah tapi dia marah..dia suruh Ahlam pergi... masa 2 dekat rumah hanya tinggal kami berempat.. Mak, Ayah, Ahlam dan adik...adik-beradik yang lain semuanya jauh2..lagipn Mak taknk Ahlam bagtaw kat kakak2 dan abg2 Ahlam... adik Ahlam lak masa 2 nak exam PMR... kami berjaga malam sambil belajar sambil tegok Mak takot2 dia nak pape tengah2 malam..

Alhmdulillah Ahlam antara pelajar terbaik sekolah..^-^ dan adik Ahlam lak dapat 6A PMR..walaupan banyak dugaan masa 2..tapi kami berjaya buktikan... Ahlam senang tengok muka Mak dan Ayah ceria.. Mak pulak makin pulih... dia dah boleh gerakkan tangan kiri dia...^-^

 paling mengembirakan, Ahlam dapat tawaran masuk Universiti dalam bidang Pendidikan.. walaupan bukan cita-cita Ahlam tok jadi cikgu tapi ni lah harapan Mak dan Ayah yang nak tengok Ahlam sebagai cikgu... kalu ikotkan Ahlam nak jadi pegawai Polis or Askar..huhuhu tapi Mak tak bagi... walaupn masa 2 Mak kurang sihat lagi tapi Mak iya2 nak ikot hantar Ahlam ke Kedah... masa dah selesai semua pendaftaran Ayah cakap diorang nak balik dah... Ahlam tgok mata Mak berair...  kami brsalam Mak tarik Ahlam dan peluk Ahlam dia pesan "belajar betul-betul..ambik peluang yang ada... buktikan pada org Mie boleh... jangan mengeluh Tuhan xsuka...ini sahaja harta yang Mak boleh tinggalkan tok Mie...jangan tinggal solat.. jangan lupa selalu telefon umah... bersedarhana..pandai2 lah bawak diri..."






sekian terima kasih..^-^ pesanan itu kukuh dalam hati saya...

erkk panjang jugak karangan Ahlam malam nih...huhuhu


p/s:huhuhu xde gambr mak..sebab mak susah nak brgambar...

Think...(iii)

Assalamualaikum...

jom kita renungkan kata-kata dan gambar ini... 



" you hate your life, while some people dream of having your life"

bersyukurlah... ^-^




p/s: mencari mood untuk stdy paper esk..hurm...

Tak Puas Hati...

Assalamualaikum...

Amran ini entry tidak Puas hati..:P


huhuhuhu..sedih n geram n xpuas ati tol dgn satu kedai nih..Arggghhhh...huh!!! puas jerit...hehehe
ok la..tntu korg tertnya2 apelah yang buat Ahlam sakit ati sangat nih..huhuhu... gini ceritanya....
 tadi masa otw nak g Library Ahlam n member singgah la dkt satu kedai ni di Mall... sebab nak beli air n gula2 buat bekal masa stdy kt Library t...pastu Ahlam belila satu kotak gula2 ni..huhuhu dah la hrga dia boleh tahan la.. tpi sebab teringgin ambik la jgk..tpi yang masalahnya nih..huhuhuhu bila dah sampai dkt Library nih bukak la gula2 2..huhuhu..tgok2 semuanya dah cair xnmpak rupa gula2 2 pon...huhuhu. bila tgok kt bwah kotak 2 rupa2nya dah temat tempoh aka expired..huhuhu cuba bayangkan skrg dah 3/1/2012 tarikh dkt katak 2 01/03/11...huhuhu..

* nih la gula2 2..huhuhu..jenama biarlah rasiah..hehe*

*tengok semuanya cair..xleh mkn langsung..huhuhu*

*ni palig parah..dah lama dah expired..tapi tetap jual lagi..adoiii..geram tol dgn kedai nih..*

*dah la mahal..huhuhukk..membazir jer..*


yang buat Ahlam geramnya asal la kedai ni tetap jual lag benda/barang yg dah expired date..huhuhu..Ahlam pn salah sebab masa beli 2 tak tgok tarikh luput..huhuhuhu...xpe la t balik t nak singgah lagi kat kedai 2..nak bagitaw dia klu dia xnak ganti baru xpe la..asalkan dia tahu yang barang yang dia jual 2 dah expired date...



p/s: kwn2 semua jgn jdi cam Ahlam taw..beli xtgok dlu..lain kali tgok dulu tarikh luput sesuatu barang yang kita beli 2...PEACE..huhuhu

KegeliSahan Yang meMuncaK... T-T

Assalamualaikum...
Post kedua di Tahun 2012...

seperti tajuk entry nih..begitulah perasaan saya pada tika ini..huhuhuhu..xsedap hati gelisah.. trlalu banyak kejutan yang hadir diawal tahun ni.. duka... hurm.. walauapapn yg paling utama ialah paper pertama untuk sem 7 pada malam nih..trlalu takot dan gelisah...

bak kata mak Ahlam... usaha dah tinggal tawakal jer..cuba yang trbaik.. mak dan ayah ada di belakang...huhuhu... semua yang terjadi DIA mengatahui segalanya... berserah pada-Nya..
(terima kasih mak ayah... terima kasih sebab tak putus2 doakan anakmu ini... Ahlam akn buat yang trbaik insyaAllah) 

untuk seseorang walauapapn awak buat pada saya.. saya terima dgn redha... saya menunggu kata putus dari awak... walaupn ia menyakitkan...T-T


Ya Allah bantulah hamba-Mu ini dan permudahkanlah segalanya..amin


p/s: okeh Ahlam nk bersiap2 nak g exam ada lagi 2 jam lebih...huhuhu debaran kian memuncak...otak dah tepu..xmasuk apa2 dah..huhuhu 

Segmen 2011 ke 2012: sebelum dan selepas!


Assalamualaikum!!! selamat tahun baru...


membuka tirai 2012 Ahlam nk join segmen nih..walaupn ada beberapa minit lagi..huhuhu

Sambut 2012 dgn buku dan nota untuk exam pada 2 hb 1 2012..wish me luck k..^-^


*hahaha..teman2 Ahlam di malam Tahun Baru...bersepah2 meja...huhuhu*
 
COPYRIGHT OF AHLAM ITU MIMPI. DESIGN WITH LOVE BY PINKILICIOUS