Ucapanku...

Your Update :
Assalamualaikum...jemput masuk!sila tinggalkn jejak anda di Cbox atau di ruang komen, saya pasti akan balas kunjungan anda...terima kasih..

Renungan....

Assalamualaikum...





marilah kawan-kawan kita rebut peluang ini, jauhkanlah perangsanka buruk...renung-renungkan ...selamat beramal!!

Ya Allah payahnya untuk aku terus melangkah...

Assalamualaikum...


3.44 pagi mataku masih terbuka luas...air jernih masih menitis jatuh ke pipiku... entah mengapa mudah sungguh malam ini air jernih itu menitis menghiasi pipiku..banyak kali aku menepis tapi ia enggan berhenti, tetap juga ia mengalir.. banyak pekara yang berlaku dalam diri ini yang semenjak dua menjak ini. dugaan demi dugaan yang mendatang tanpa aku duga. 

kesihatanku merundum sudah hampir dua minggu lebih aku deman, selesama dan juga batuk. tidak pernah begini.. kadangkala semua pekara yang berlaku buat aku jatuh terduduk, begitu kesal dengan apa yang berlaku. tapi aku tahu semua itu tentu ada hikmahnya. teringat kata-kata ibuku jangan sesekali mengeluh kerana ia tidak baik, jangan mudah putus asa, Tuhan ada perangcanganNya. 

kadangkala aku rasa aku tidak kuat untuk semua itu, sering tertanya-tanya bolehkah aku laluinya? bolehkah aku melangkah merentasinya. jalan itu penuh liku, duri. jika aku tersalah langkah aku mungkin akan luka, berdarah. bolehkah aku? namun sebelum ini satu persatu sudah aku tempuhi namun yang hadir kini, makin berat aku rasakan. sampai satu masa aku mengeluh tanpa sedar, menagis tanpa sedar... tapi yang pasti semua itu ada hikmahnya, aku harapkan aku kuat untuk semua itu dan terus tersenyum walauapapun yang berlaku. insyaAllah. dan yang pasti juga Allah tidak akan menguji hambaNya jika seseorang itu tidak kuat untuk menghadapinya... aku patut bersyukur kerana DIA menguji diri ini sebagai tanda, DIA sayang padaku dan moga aku sentiasa ingat padaNya Yang Satu. ^_^


^-^




~Ahlam...4.44,25/3/2012~

Lindungi Mereka bukan dizalimi...

Assalamualaikum...


STOP!!!





Ahlam nk kogsikan sesuatu buat semua...tentu semua sudah tahu mengenai berita kekejaman yang berlaku pada Allahyarham adik Nurul Nadirah Binti Abdullah dan adik Nurin Jazlin serta beberapa orang lagi... mungkin akan ada lagi selepas ni...mengapa harus jadi begini..mereka hanya kanak-kanak kecil yang tidak tahu apa-apa, mengapa harus bertindak kejam keatas mereka sedangkan mereka tidak berbuat salah... Ahlam cukup kesal dengan Si Pelaku yang kejam ini..tegarnya mereka melakukan tindakan sekejam ini pada Si Kecil yang naif.. tiada belas kasihankah mereka walau sedikitpn? jika diikutkan hati yang marah sememgnya Ahlam menyamakan Si Pelaku ini dengan binatang tapi binatang pn ada kasih sayang itu mugkin lebih tepat lagi dengan SYAITAN... begitu keringnya hati mereka...T-T

seperti kes adik Nurul Nadirah Abdullah/ Dirang... kejamnya Si Pelaku.. hanya dendam pada Si Nenek, Si Kecil yang Comel itu menjadi mangsa, sanggup mencekek Si Kecil dan membakarnya...Ya Allah manusia apakah ini???  setiap kali membaca berita adik Dirang, Ahlam menagis dan brdoa moga agar tiada lagi selepas ini kes sebegitu...amin...


pesanan Ahlam...

kita orang dewasa harus lindungi mereka bukan bertindak kejam keatas mereka... mereka hanya kanak-kanak yang tidak berdosa dan tidak tahu apa-apa... 


Al-fatihah buat adik-adik yang dizalimi ini...T-T

Part Time JOb...^-^

Assalamualaikum semua..rindu Ahlam x??? heheh (perasannya..huhuhu)

~satu pengalaman yang berharga...dan bermakna~


hai semua... rasanya last update Ahlam minggu lepas kot...huhuhu maaf la kpd rakan2 blog, Ahlam tidak brkesempatan brkunjung ke laman anda... Ahlam trlalu sibuk..ni pn sbb xde idea nk buat agsmnt lg... 2 buka blog kesyangan ni..lagi pn minggu lepas Ahlam buat part time job..hehehehe 2 yg brtambah2 bz mengalahkan Menteri...

bercakap mengenai kerja ni..hehehehe dulu masa sem 5 Ahlam dah pernah join company yg sama dan krja apa yg Ahlam buat? hahaha mesti ramai yang tertanya2 kan..Ahlam jadi jurujual notebook kat PC Fair UUM yg brlangsung minggu lepas... perhhhh!! penat jgn ckp ar...tersngat penat..Ahlam kerja dgn rumate Ahlam, Ila..kami sama prgi n sama2 balik kdg2 2 klu Ahlam ada  kelas dia prgi dulu sbbnya dia xde kelas...best kan...huhuhu

dah kerja kan mesti la masyukkk...hahaha..tapi :( masa hari kedua last 2 Ahlam kehilangan duit..wawawawa memg cukup kesal kerana salah Ahlam jgk sbb cuai..hurm nk buat camner bukan rezeki Ahlam.. trpaksalah Ahlam ikat perut seminggu..hahahaha (xdelh cam 2 sekali kan...) dan Ahlam dah dpt ganti pn.. yerlah duit gaji kerja 2...Alhmdulillah syukur sgt...dptlah Ahlam byr apa yg patut.. ^-*

k la sampai sini saja kot..klu ikotkn memg banyak yang Ahlam nk ceritakan pegalaman 2..tpi xpela malas plk nk menaip rasanya...hahaha simpng tenaga tok taip agsmnt... :P sempat jgk la Ahlam ambik gambar jom tgok kt bawah...


*me..masa lepak time rehat kacau org..hahaha ni bkn tempat Ahlam.. tempat Ahlam dkt depan sana bahagian notebook..*

*rumate baru dan salah sorg intake Ahlam... Ila from Sabah..*

*ni binatang peliharaan salah sorg customer kami..nama dia Anis sufiyyah seekor Suger Gladis klu xsilap dia pnya spesis(klu Ahlam salah tlg betulkan ^-^)..hehehe comelkan geram rasa tgok dia..dia ni mahal sangat.. klu Ahlam, xtrcapai kot nk pelihara dia...tpi teringgin...huhuhu*


*kedai kami...ni bahagian Ahlam yang kena uruskan...huhuhu*

 *ha..ni budak mana tah yang tiba2 buat konsert percuma kat tepi jalan..hahaha tapi terbaiklah dia pnya suara...serak2 basah gtu..main guiter pn pandai...terpesona Ahlam dgr...huhuhu sambil2 tunggu customer 2 layang dia pnya nyayian..*

*hahaha dia senyum kt Ahlam yang cuba2 curik gambar dia..:P sib baik xkena marah..haha*


hahaha seronok brkerja tpi yg xtahan bila layan karenah customer yg banyak kerenah ni...huhuhu nak2 pelajar2 asing...wlauapapn satu pengalaman yang cukup baik dan brmakna..tata sehingga brjumpa lagi..insyaAllah..

TAHNIAH ADIKKU...

Assalamualaikum...


Tahniah Buat adik Ahlam iaitu Fatin Nabilah Shafie kerana cemerlang dalam STPM... Ahlam cukup brbangga dgn adik Ahlam...dia sungguh gigih dalam mengejar cita-cita dia... dia cukup cemerlang dalam pelajaran  (UPSR 4A 1B, PMR 7A 1B, SPM 8A dan STPM 3.75...) dia permata dalam keluarga Ahlam..


moga apa yang dia impikan akan menjadi kenyataan..insyaAllah 

luv u Fatin...muahhhh!!! :P
hehehe..walaupn Ahlam dgn dia selalu gaduh n Ahlam suka buli dia, tpi Ahlam Taw dia syg kakak dia yg senget ni...dan dia thu jgk bhwa kakak dia ni cukup syg pada dia...


p/s: doakn  Fatin mendapat apa yang dia impikan yer kawan2..^-^
 
COPYRIGHT OF AHLAM ITU MIMPI. DESIGN WITH LOVE BY PINKILICIOUS