Ucapanku...

Your Update :
Assalamualaikum...jemput masuk!sila tinggalkn jejak anda di Cbox atau di ruang komen, saya pasti akan balas kunjungan anda...terima kasih..

Selamat Hari Lahir...

Assalamualaikum...

27 April...

genaplah usia saya 2* hehehe (rahsia :P) saya tak muda dan tak tua..huhuhu Alhamdulillah syukur pada yang ESA sampai ke hari ini saya masih bernafas lagi..hari ni dah 29 maknanya dah lebih 2 hari saya baru update.. hurmm saya kurang sihat.. ni pn gagahkan diri untuk buat entry.. maafkan saya kerana belum sempat lagi untuk melawat ke blog2 rakan2 buat masa ini...in shaa Allah jika sudah sihat saya akan buat lawatan...

berbalik pada hari lahir saya... saya tertnya-tanya apa ynag telah saya capai setakat ini.. nampaknya tiada pape lagi.. kerja belum muncul2 lagi.. saya stress memikirkan posting saya tapi mungkin belum rezeki lagi.. saya sangat berharap agar posting saya dan rakan-rakan yang lain dicepatkan.. kami ada bebanan yang kami perlu selesaikan... saya dah tak sanggup duduk di sini lagi saya ingi pergi jauh.. saya terlampau berkecil hati dengan orang di sini... jika posting belum muncul lagi, saya sangat harapkan guru ganti di Mersing saya dapat.. cuba untuk bertukar angin...


oh yer secara kebetulan tarikh lahir saya sama dengan  NAVY DAY.. to NAVY People Happy Navy Day!!!!





p/s: doakan saya cepat sembuh dan cepat2 dapat posting!!!! tq

Anak muda...

Assalamualaikum... 


isu pergaduhan pelajar.. samseng, gengster... pelajar sekolah sekarang ini bila kita perhatikan makin banyak kes buli gengster dan lain-lain... kadang-kandang kita takut bila mendengar berita-berita tengtan pekara itu.. hari ini mungkin dah ramai yang dah tengok video sekumpulan pelajar sekolah menengah membelasah seorang ketua kelas... nauzubillah!!! kejam, mereka seperti tidak menggunakan akal fikiran seperti dirasuk... seperti satu pekara kecil yang sekadar untuk memuaskan nafsu marah mereka... saya takut bila melihat generasi baru kita begitu, cuba anda fikirkan dalam masa 20 tahun lagi bagaimana dengan negara kita..???? huhuhu....

namuan, semua yang berlaku itu salah siapa???? 

bagi yang xtengok lagi Ahlam anakn kongsikan video tersebut di link ini sini dan satu lagi disini....

selamat menontong!!!! huhuhu 

akhbar UTUSAN MALAYSIA melaporkan bahawa pihak Polis sedang menyiasat suspek2 dalam video tersebut... baca disini.


cuba fikirkan jika mangsa itu adik/anak/saudara kita dan juga cuba fikirkan pembuli itu adik/anak/saudara kita apa tindakan yang kita lakukan..?????

~~~~ bila Ahlam tengok video tersebut tiba-tiba teringat time Ahlam buat latihan mengajar dulu.... depan mata... baru tingkatan 2...huhuhu... malas nak cerita kisah lama panjang2...btw moga pihak berkuasa akan mengambil tindakan yang sewajarnya dan secepat mungkin....~~~~

~anak muda tak guna akal bila marah, bila dah parah baru tergadah, menyesal tak sudah...~

renung-renungkanlah....huhuhu

Rantaiku hilang...huhuhu

Assalamualaikum semua....

hurmmmmmmmmmmmmm.. *hai kak mengeluh panjam nampak!.. huhuhu camner tak mengeluh kalau barang paling berharga dan kita sayang hilang...huhuhu nak di jadikan cerita kemarin  6/4/13 memg xkan ku lupa lah..rantai emas pemberian mak Ahlam telah hilang... uwaaaaaaaaaaaaa!!!! Ahlam xtaw macam mana rantai 2 jatuh... sedar2 dah xde dilehir.. 2 pan dah malam baru perasan rantai xde...huhuhu time 2 ahlam dekat salon rambut nak potong rambut bila buka tudung tegok dekat cermin rantai xde...huhuhu rasa nak nagis pn ada..tapi control...huhu terus col rumate dekat panthouse suruh dia tengok2kan dalam bilik air mana taw ada terjatuh dekat situ.... namun msg yang saya terima adalah amat mengecewakan... takde....huhuhukk

so sampai sekarang Ahlam tak taw nak karang ayat camner untuk bagitau dekat emak Ahlam...huhuhu hurmmmm.. walau macam mana pun  Ahlam kena bagitau jugak...hurmmm...mungkin takde rezeki...tapi Ahlam masih berharap lagi untuk jumpe dengan rantai 2...

ayoyoyo!!! serius sedih, serabut dan tak tau nak cakap apa....

BERFIKIR...

Assalamualaikum....


entry yang lepas Ahlam tajuknya sedih.. kenapa Ahlam sedih.. skroll kebawah untuk baca... hehehe
hurmmm hari ni bila buka facebook Ahlam terbaca satu kata-kata nih dan Ahlam nak kongsikan buat kawan-kawan Blogger semua...dan tak lupa juga buat kawan-kawan yang baca dan komen setiap entry yang Ahlam tulis *walaupun ada yang merapu dan meroyang kamu semua tetap bagi komen dan suntikan semangat buat Ahlam... terima kasih yang tak terhingga... ^-^ jom kita tengok;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


ia buat Ahlam berfikir betul jugak...huhuhu yang lepas biarlah lepas ia memberi kita seribu satu pengalaman... sedih dan terluka itu lumrah kehidupan...ia ajarkan kita satu kekuatan...yehhhhhh!!!!! semangat datang kembali... :P


okheh sampai disini sahaja... tatatitititutu salam sayang buat semua...

~Ahlammiera~

SEDIH

Assalamualaikum semua....


Ahlam dah jarang update.. klu update mesti benda sedih jer... huhuhu sekarang pun rangkin pegunjung dah menurun kadang-kadang takda langsung... hehehehe Ahlam faham, ahlam pun dah lama tak melawat ke blog kawan-kawan...huhuhu maafkan Ahlam...

SEDIH...

3APRIL
hari lahir dia... kalau tahun lepas dan tahun sebelumnya Ahlam jadi orang pertama wish pada dia.. dan kami akan bercakap berjam-jam.. menyulam janji mengubah impian memasang angan-angan... tapi sekarang semuanya melayang dan mungkin saat dan tika ini dia sedang menyulam janji mengubah impian dan memasang angan-angan dengan insan yang dia sayang... bukan lagi dengan Ahlam...ohh Tuhan Ahlam pasrah...

sekarang Ahlam tidak mampu untuk mengucapkan selamat buat dia.. Ahlam sedih... Ahlam tak mampu.. Ahlam terlalu sedih.. terlalu!

walauapapun Ahlam hanya mampu tulis di sini.. buat diri dia Ahlam nak ucapkan selamat hari lahir yang ke24... moga dikurniakan kesihatan yang baik, kebahagiaan dunia akhirat, keredaan dari-Nya.....*xtaw nk ckp pe..mcm biasa la...hehehehuhuhu

BAHAGIA... moga dirimu bahagia.. biarlah aku tanggung derita ini.. mungkin aku tak layak untuk itu.... ^-^v
 
COPYRIGHT OF AHLAM ITU MIMPI. DESIGN WITH LOVE BY PINKILICIOUS