Ucapanku...

Your Update :
Assalamualaikum...jemput masuk!sila tinggalkn jejak anda di Cbox atau di ruang komen, saya pasti akan balas kunjungan anda...terima kasih..

maksimun...

Assalamualaikum...


sihatkah semua? harap semuanya sihat...


pernahkah anda semua rasa perasaan yang muak pada tahap yang maksimun? pernahkan anda semua merasakan perasaan kegagalan yang pada tahap maksimun? pernahkah anda rasa satu perasaan bosan pada tahap yang maksimun? pernahkah anda rasa menyampah pada semua banda dan orang pada tahap maksimun? pernahkah anda rasa kekecewaan pada tahap maksimun, kekecewaan pada diri sendiri pada tahap maksimun? pernahkah?????


kadangkala kita terlalu memikirkan sesuatu sehingga ia menyeksa diri kita pada tahap yang kita rasa tak tertanggung, rasa ingin lari sejauh mungkin... namun, walaupun kita lari hingga hujung dunia ia tetap juga datang membelenggu diri kita...
kadangkala kita rasakan masalah yang kita lalui ini paling teruk dalam dunia..padahal hanya sekecil kuman jika dibandingkan dengan masalah insan lain dalam dunia ini...


entah mengapa saya rasakan diri saya sarat dengan satu perasan yang tidak tertanggung, perasaan yang maksimun.. segala benda bercampur, sebati dan tepu... sehinggakan rasa ingin muntah!.. ia tak terluah, telah cuba untuk meluahkan namun, seperti hilang punca, tiada mukadimah, tiada pegenalan.. tapi tak perlu itu semua.. hanya luahkan!.. namun ia tak lerluah...
tersangkut dikerongkon...perit untuk melakukannya.. perit juga untuk menyimpannya.... seperti ditelan mati mak, diluah mati ayah...

saya lemas dengan rasa sendiri... T-T



~Ahlammierashafie~





TIADA TAJUK

Assalamualaikum...


Apa khabar semua.. Ahlam harap sihat-sihat saja... Ahlam alhamdulillah sihat ^-^...  maafkan Ahlam kerana dah lama tak berkunjung ke blog kawan-kawan.. huhuhu Ahlam agak busy....


IV ISMP 2013...
(26/02/2013)
IPG Kampus KOta Bharu, Kelantan.

Gembira dah dapat IV.. oleh kerana Ahlam di Pulau Pinang so Ahlam terpaksa balik ke KB... penatnya jangan cakap sebab Ahlam baru jer balik dari Terengganu... hurmm tapi demi masa depan yang Ahlam belajar selama 4 tahun terpaksalah jugak...

knowlage memang rasanya dah kosong otak nih.. Ahlam risau.. serius memang risau.. nak nagis pn ada.. tapi Ahlam tetap study...(yerlah dah beberapa bulan tinggal dan xdi asah balik memang lupalah...huhu) banyak benda bak kena study.. Dasar Negaralah pe bandalah... otak nak pecah!!!

hari kejadian...
Ahlam kena IV pukul 7.30 pagi so kul 7.15 tu dah gerak.. Almaklumlah dekat hehehe... sib baik xjem..huhuhu... dahlah hujan... sampai-sampai jer terus nama Ahlam kena panggil.. akak SPP cek Ahlam pnya sijil-sijil segala...huhuhu debaran kian terasa...dupdapdupdap!!! Ahlam dalam group ke dua... lepas group pertama keluar kami bersedia..(satu group 5 org kecuali group pertama 6 org).. bayangkan di Interviw dalam group... huhuhu kami terpaksa berebut untuk menyerlahkan diri... huhuhu dan Ahlam rasa Ahlam paling pasif di dalam bilik 2.... hurmmm

Tawakal tu alallah.....

*menunggu giliran... with kak mas, ana n me...hehehehe..*

BAS oH BAS

lusanya Ahlam terus balik ke Penang... tiket Ahlam beli lepas IV terus ke Pantai Timur KB beli tiket disitu.. Ahlam cakap dkt Abang tu nak tiket 28hb pagi turun ke Sugai Nibong, Penang... ada kosong dah Ahlam ambik satu tiket...Ahlam cek tiket okhe naik kul 10 pagi di hentian bas dekat tesco...

hari kejadian...
(28/02/13)....  dengan selamber pagi dekat bas dan bagi tiket dekat Pak Cik Bas dan tanya dekat mana tempat duduk saya... Tiba-tiba Pak cik tu cakap "eh dik ni tiket semalam 27hb.." dengan terkejutnya Ahlam cakap "ha!!! eh saya beli 28 la pak cik"  pak cik tu cakap lagi.. " betul la nih" sambil tunjukkan tiket 2 dekat Ahlam...Ahlam tegok dan terkejut muka dah pucat.. dalam hati Ya Allah nape jadi camni esk dah kerja habisla aku... huhuhuhu lepas tu Abang Ipar Ahlam cakap.. sabar mesti ada cara nak selesaikan... pak cik tu sempat kata "adik xcek ker tiket nih?" Ahlam cakap cek tapi saya tak perasan tarikh tu...huhuhu sebab memg mintak 28 hb... bila pak cik 2 cek balik dekat kertas dia tiket 2 xde detil pn yg menunjukkan tiket 2 dijual pada  27hb... dia hairan tapi tiket 2 ada dengan Ahlam dan memang Ahlam beli.. so atas budi bicara pak cik 2.. dia bagi naik jugak.. dia kata mesti ada something dan dia tak salahkan Ahlam dalam hal 2...

dan alhamdulillah Ahlam sampai dengan selamat.. ^_^v

*dalam bas..uwaaa mengantuks!*

INTERIM...

kawan-kawan EDU Ahlam heboh diorang dapat penempatan GURU INTERIM... hebahan link cek Penempatan menyeran FB... kebanyakan cakap dapat dan dapat... kawan satu tempat kerja seramai 4 orang SPECIAL EDU dapat.. dan mereka call Ahlam.. excted suruh Ahlam cek... huhuhu Ahlam dengan berat hati dan risau takut xada, cek lah.. dan keputusannya:

"HARAP MAAF NO KAD PENGENALAN ANDA TIADA DALAM SENARAI PENEMPATAN GURU INTERIM''

huhuhuhu... sedihnya... bukan sedih kenapa.. sebabnya Ahlam kena tinggal sorang dekat tempat kerja... tapi dalam hati aku nak jugakkkkkkkkk!!! rindu nak mengajar dan tak sabar nak berbakti pada negara...

so sekarang Ahlam duduklah sorang-sorang di Panthouse 2...huhuhuhu bosan rasa cam dah bisu sebab takde orang nak ajak berbual...hukhukhuk

dan juga tiap-tiap hari Ahlam cek nama Ahlam dan jawapannya tetap sama... pesan sahabat Ahlam bila mengadu sedih "takpe nanti ko dapatlah 2..inshaa Allah" sambil tersenyum dan Ahlam senyum jgk... ^____^


PERSARAAN CO...

sayonara Kept Dato' Dr Mohd Razha bin Abdul Rashid PSSTLDM... terima kasih atas kepimpinan yang terbaik buat kami...dan Tahniah buat Kdr Abau a/l Endin Boon PSSTLDM selamat menjalankan tugas tuan!

*jamuan perpisahan Dato' di VISTANA HOTEL*



itu sahaja buat masa ni.. ohya Ahlam nak ucapkan

SELAMAT HARI WANITA SEDUNIA...

*ikhlas dari Ahlam MIera Shafie ^-^v *

tatatititutu...
 
COPYRIGHT OF AHLAM ITU MIMPI. DESIGN WITH LOVE BY PINKILICIOUS