Ucapanku...

Your Update :
Assalamualaikum...jemput masuk!sila tinggalkn jejak anda di Cbox atau di ruang komen, saya pasti akan balas kunjungan anda...terima kasih..

Catatan Cikgu Miera...dari minggu pertama ke minggu yg ke 5...

minggu pertama...13/06/11..
hurm...minggu pertama ak lapo diri di SMK WIRA JAYA, Ipoh, Perak Darul Ridzuan... perasaan? semua ada gementar...gemuruh..takot...happy...heheheh semua ada la..smpai2 kt sekolah itu ada perhimpunan..kmi disuruh duduk dibahagian hadapan...huhuhu...malunyer jgn ckp le..tpi buat der jer cool jer kan...tpi dlm hati...mak aih!!!! hehehehe Tuhan jer tau..lepas 2 pg jumpe gan pengetua...taklimat skit ,penolong kanan ambik jadual waktu n jmpe gan guru hal ehwal murid...pastu ikot cikgu adura dia tunjukkn tempat duduk kami dlm bilik guru...hari pertama dah kena masuk ganti kelas yg sgat banyakkkk...huhuhuhu tiap2 ari dalam 6 atau 5 kelas kami kna relief...penat sgat2... dn minggu ni pn kt sekolah merupakan minggu latihan sukan untuk sukan tahunan sekolah...tpi kami cikgu2 pelatih xdisuruh lg untuk dtg ke sekolah pd tiap2 ptg..hari lngsungnya pd minggu hadapan...mugkin minggu dpn kami kana trun kot...huhuhu tunggu dah lihat jer la...
ohye...lupe lak ak buat prktikal kt sana brsama2 dgn dua kwn ak iaitu yati n nadiah...yati sma cos gn ak n nadiah lak dia akaun, lain skit...


minggu ke dua...20/06/11
minggu ke dua..bestttt..hehehehe sebabnyer...? sebbnyer ak dapt mengajar...hahahahaha...penat memg penat..jgn ckp ar dlm sehari 2 mcm2 kena buat yer ar kami guru prktikal pasti la kami akan kana buat itu dan ini...huhuhu...dan minggu ini aak dah mula rasa menyesal ambik kos ini..huhuhu...trtekan dgn karenah pelajar yag trsagat nakal...ak hnya dpt satu kelas dpn jer yg lain semuanya kelas terbelakang...so pham2 la cmner keadaannyer pastu lak subjek yg ak ajar ni lak subjek moral so ak xjmpe la ngan pelajar melayu semua pelajar ak budak2 cina n india...masakkkk ak...minggu ini jgk pling mencabar pelajar ak bertinju lam kelas...huhuhu ada ke patut ak syok duk ngajar kat depan diorg leh bangun tiba2 n brtinju kat belakang...adoi!!!! ak ape lagi pgi jer kt diorg n suruh brhnti ak jerik kuat2..tpi xpakai...huhuhu last ak ambik buku rangcangan pengajaran harian 2 ak hempuk dua2 budak 2 ...bru la diorang brhenti...huhuhu...pastu suruh diorag duduk...rasa nak nagis pon ada...uwaaaaa..
belah ptg lak kami kena trun ke padang...betulla ape yg ak jangkakn pd minggu lepas...trun la kami... penat 2 jgn ckp la...

minggu ke tiga...27/06/11
huhuhuhu...minggu ke 3...ape yg menarik...nothing...kekecelaruan n kesedihan...kenapa??? hurm sebabnye minggu 2 ak kana diselia oleh guru pembimbing ak..cikgu Ho..huhuhu...ok xpe..tpi xde satu pn komen positif yg dibri kpd ak...huhuhuhu...semuanya xkena..bias??? mugkin...oh tidakkkkk...jgn ada unsur itu...ok stop!!! hehehehe...xkisah la...ak dah buat yg trbaikkk...mgkin betul katanyer ada yg kurang lagi tu...ak ambik komen darinya sbagai panduan untuk jdi yg trbaik...hari2 yg mendtg semuanya mcmbiasa n ak dh boleh biasakan diri ak gan keadaan dan suasana sekolah..pelajar2 ak semuanya mcm ak bru2 msuk  macam 2 la..ak mengajar diorg buat kelap borak kt belakang..huhuhuhu..last2 ak bagi nota jer suruh diorg salin...klu x mgking ak xde suara kot nk lawan suara meraka 2...huhuhu dan lg satu hunjung minggu 2 ak akan ke Johor untuk pentauliahan ak...best xsabar rsanya...so minggu ke empat ak xde di sekolah...yahooooo!!!!!

minggu ke empat...4/07/11
mengikuti Istiadat Pentauliahan Diraja PALAPES IPTA kali ke 30 di UTHM...

minggu ke lima..12/07/11
kenape 12hb bknnyer 11...sebbnyer 11 hb 2 cuti..hehehe
huhuhhu..ape yg plng mengejukkn minggu yg kelima ini adalah...minggu ini ak akan diobserves oleh pensyarah ak..bayangkan lah ak baru jer balik, dari Johor ..bru jer turun dri bas membr ak call ckp minggu ni pnsyarah nak dtg...uwaaaaa...terkejut sngat2...apa2 pn xsedia lg...dah la ak penat..wlauapapn semuanya brjln dgn lancar...alhmdulillah...dlm stu hari ak kena 2 kali...perhhh trbaik la ko miera...huhuhuhu...yg xboleh blah 2 kelas 3I diorg klu ari biasa ak msk mengajar huhuhu haru biru ak dibuat diorg tpi ari tu diorg memang trbaik la...pandai btul diorg brlakong...hehehe tpi yg sedihnyer kelas 2U/D huhuhu cm ape xbg krjasama langsung...xde rasa hormat sedikat pn pada org luar wlaupn xnk hormat ak sebagai guru diorg..memg rasa sedih sangat2...huhuhuhu...tpi nasib baik pnsyarah ak paham...huhuhuhkkk itu baru 2 kali ak diobserves ada lg 2...mungkin nanti xde lngsung atau sekali jer lagi..huhuhu...klu xde langsung 2 jer la mrkah yg ak dpt...huhuhuhu... klu ada lg sekali pnsyarah ak nak buat masa ak diminggu yg trakahir iaitu minggu yg ak kna ganti cuti yang ak mintak tu..huhuhu dah la msa 2 ak tinggl sorg2..it's ok miera u can do it...:)

hurmm..minggu yg ke enam...entah la ape yg trjadi mudah2an semuanya berjalan dgn lancar...insyaAllah...amin...

No comments:

Post a Comment

 
COPYRIGHT OF AHLAM ITU MIMPI. DESIGN WITH LOVE BY PINKILICIOUS