Ucapanku...

Your Update :
Assalamualaikum...jemput masuk!sila tinggalkn jejak anda di Cbox atau di ruang komen, saya pasti akan balas kunjungan anda...terima kasih..

catatan cikgu Miera...minggu ke enam...

Minggu ke enam.. 18/07/2011
wahhh!!! dah minggu ke 6...ada lg beberape minggu jer lg nk hbis..xsabar untuk hbiskn...huhuhu

Isnin..18/07/2011

 ada dua kelas ari ni...RPH dh ak siapkn awal2 lg..sbb memg kna siapkn awal kerana buku persediaan pengajaran harian 2 kna hntar pd setiap hari jumaat, untuk di semak oleh pengetua sekolah...bukan kami jer yg kena hantar semua guru pn begitu jga...ari ni dua kelas 3 masa pengajaran..pagi ak kna relief kelas peralihan huhuhu 2 masa 2...masakkk ak..tpi bila ak msuk hehehehe diorg leh je diam n buat kerja diorg xmcm minggu yg lepas2...saja jer nk suruh ak marah..tpi kali ni lain diorg seyap jer...ak pn naik pelik..hahaha tpi ok la 2..xpayah ak nk naik angin...ak smpaikn leh siapkn RPH untuk esknya pula..hehehehe
pas kelas diorg ak msk ngajar kelas 4 S/T huhuhu...kelas ni okla dpd kelas2 yg lain...huhuhu pas ngajar ak kna relief 2 kelas ag...huhuhu penatnya.... pas kelas relief 2 ak kna pg ngajar kelas 2I...kelas ni ak kdng2 jer ak bg penerangan sebbnye??huhuhu klu ak bg penerangan pn diorg xpham yer la bahasa melayu pn xpaham..ak nk bg penerangan dlm bhasa cina ak lak yg xtau..huhuhu parahkan..ak just suruh diorg salin nota jer..bukan malas tpi ak xtau cmner nk bg dorg faham..smpai sekrg ni pn ak tgh cri cara untuk bg dorg faham n dapat tngkap ape yg ak ajarkan...

Selasa...19/07/2011

ha...ari ni dah selasa...ari ni ak ada satu kelas jer..iaitu kelas 2I...huhuhu...ak sebenarnya kdng2 suka tpi kdng2 rsa xnak msuk..huhuhu...ada lak cam 2 ek...huhuhu truk ar cikgu ni...relief kelas jer yg banyak..penat arini sebb kena relief kelas...hurm...

Rabu...20/07/2011

hari ni kelas ak ada 2..iaitu kelas 3I n 2U/D...huhuhu...tensionnya ak nk masuk dua2 kelas ni...sebabnya ni la kelas paling nakal yg ak kna ngajar..3I huhuhu sedih ak nk cerita sal kelas ni..ak masuk dgn semangat yg tinggi nk ngajar diorg bila msuk kelas ada 2,3 org jer bila tnya kemana lg kawan2 kamu...jwbnya entah..cikgu jgn pedulikan diorg 2...buang masa jer cikgu...huhuhu 2 kata ketua kelas...adoi masak la ak.. bila ak mula ckap keluarkan buku nota..diorg ckp ala cikgu kita xyah belajar la arini kita main game..huhuhu sabor jer la..bila ak ckp..kamu semua ni xsedarker xlama lg dh nk exam..memg la subjek pendidikan moral xmsk exam untuk PMR..tpi ini untuk msa depan kamu..diorg leh jer buat bodoh...huhu bila ak surh diorg salin nota yg ak tulis kt papan putih 2, bnyak pulak alasan mereka..xde buku la...bila ditnya mana buku kamu hilng, habis...mcm2..ak pn xtaw nk buat cam mana dah gan diorg ni...xpe la xde buku ak bgi kertas surh salin xnak jgk...huhuhu..2 pelajar lelaki pelajar perempuan pn sama jer n lebih teruk lg...kurang ajarnya mengalahkan pelajar lelaki..ak msih bersabar..

pukul 12.00 smpai kul 1.10 ak msuk kelas 2U/D huhuhu...2 masa ak di klas 2..ak ngajar cam biasa..tpi bila dh hbis ngajar 2 ak surh diorg salin nota yg telah ak tulis kt papan putih 2..tpi diorg bukan nak salin pun..huhuhu boleh buat bodoh jer kt belakan 2..sama jer keadaannya dgn kelas 3I..tpi bisingnya lebih teruk lg...ak geram!!! ak ckp baik2 diorg xnak dgar ak mengamuk dlm kelas dah mcm org xbetul..hahahah tau takot gan ak..hahahaha..ok la salin jgk diorg lepas 2..huhuhu tpi ada sorg pelajar perempuan ni ak tgok dia xde buku..ak tya la mana buku dia..dia ckp hilng, ak ckp lg kamu xleh beli lain ker..dia buat bodoh..n ak ckp lg kamu cari kertas saling didlm kertas nanti beli buku baru tampal didlm buku itu..dia buat bodoh lag..ak marah dia suruh keluarkan kertas..dia bengang n ckp dlm bahasa cina..memg ler ak xpaham  tapi ak tau dia menyumpah2 ak..huhuhu sabor jer la..ok lepas 2..dia kuarkan sesuatu...bukan kertas tpi buku nota P.Moral... ada la pulak tdi ckp hilng...huhuhu...bengang jap ak..tpi still sabor lg..pas 2 msa habis n locing berbunyi 2 tandanya watu PnP dh taman n pelajar boleh pulang..ak kutip buku2 pelajar tersebut..n pelajar perempuan tdi ak ckp kt dia selagi kamu xsiap kamu xleh balik..siapkan nota itu..dia buat smbil merungut2..ak tunggu dia di meja guru..dia siap salin nak kemas2 buku tu..pastu dia BALING buku 2 muka ak..tgokkkkk!!! betapa kurang ajarnya huhuhu...ak rasa nk menagis waktu itu darah ak memdidih..ak ckp kt dia kamu kurang ajar ambik balik buku kamu n dtg bagi kat sni..dia buat bodoh n ,menyumpah2..huhuhu pastu kawan dia kutip buku 2 n bagi kat ak smbil ucpkn maaf..huhu sib abik ada kawan dia klu tidakkkk...huhuhu ak xleh nk buat ape2 sebab ak cikgu prktikal...

Khamis 21/07/2011

hari khamis...xde apepn yg menarik... sebab ari ni ak just msuk relief kelas jer...penat taw..n boring huhuhu..untuk hilngkn keboringan yg melampau 2 ak siapkan RPH untuk esk n minggu dpn..hehehe...siap n setel semuannya...tiap kali ak msk ganti kelas ak buat RPH..yela esk ak ada 4 kelas n semuanya satu masa...huhuhu penatnya...

Jumaat.. 22/07/2011

hari jumaat..hari yang mulia penghulu segala hari...sepatutnya begitu la..huhuhu pagi2 darah ak dah naik..huhu
setiap pagi jumaat SMK Wira Jaya akn adakan bacaan Yassin bagi pelajar Islam manakala pelajar bkn Islam pula akn diadakan pelajaran nilai...ak n kwan ak Cikgu Hayati sepatutnya kami pn ikot sama membaca Yassin tpi kmi disuruh oleh guru pembinbing ak untuk pg ke twmpt peljar bukan Islam..huhuhu kami guru praktikal xleh ckp bnyak kami ikut jer la...huhuhu dah la bdak2 2 bkn nak dgar ckp...huhuhu sakit otakkkk!!!!

lepas perhimpunan 2 ak ada kelas brkejaran ak ke kelas..huhuhu sib baik ari ni ak xde kena relief kelas klu x xdemsa untuk ak rehat..ari ni ak xpuasa yela sbb msti ak ak lembik sbb byak kelas nk kena menjerit...huhuhu kelas 4S/T ok la mereka xbyk songgeh...kelas 2I pn ok jgk..huhu msh ada lg yg xnk buat krja..tpi xpe la diorg xbising n gnggu org lain..kelas 3I huhuhu....sedih buku pn xde ak bg kertas buat kapal terbang...entah la mereka ni bila nak sedar xtaw...kelas 2U/D huhuhu rasa nk menjerit pn ada...kelas ni memg teruk n teramat terukkkk sekali..hurmmm diorg boleh main2kn ak..xpe rsakn bila ak ambik nama n bg ke PK HAM bru pdm muka korg...

seminggu yg amat memenatkn n menyesakkn kepala otak ak...lama2 ak boleh ada darah tinggi kot...wlau apepn ak nk tgok para pelajar ak berubah n brjaya..itu doa ak...mudah-mudahan...Amin

No comments:

Post a Comment

 
COPYRIGHT OF AHLAM ITU MIMPI. DESIGN WITH LOVE BY PINKILICIOUS