Ucapanku...

Your Update :
Assalamualaikum...jemput masuk!sila tinggalkn jejak anda di Cbox atau di ruang komen, saya pasti akan balas kunjungan anda...terima kasih..

Lindungi Mereka bukan dizalimi...

Assalamualaikum...


STOP!!!





Ahlam nk kogsikan sesuatu buat semua...tentu semua sudah tahu mengenai berita kekejaman yang berlaku pada Allahyarham adik Nurul Nadirah Binti Abdullah dan adik Nurin Jazlin serta beberapa orang lagi... mungkin akan ada lagi selepas ni...mengapa harus jadi begini..mereka hanya kanak-kanak kecil yang tidak tahu apa-apa, mengapa harus bertindak kejam keatas mereka sedangkan mereka tidak berbuat salah... Ahlam cukup kesal dengan Si Pelaku yang kejam ini..tegarnya mereka melakukan tindakan sekejam ini pada Si Kecil yang naif.. tiada belas kasihankah mereka walau sedikitpn? jika diikutkan hati yang marah sememgnya Ahlam menyamakan Si Pelaku ini dengan binatang tapi binatang pn ada kasih sayang itu mugkin lebih tepat lagi dengan SYAITAN... begitu keringnya hati mereka...T-T

seperti kes adik Nurul Nadirah Abdullah/ Dirang... kejamnya Si Pelaku.. hanya dendam pada Si Nenek, Si Kecil yang Comel itu menjadi mangsa, sanggup mencekek Si Kecil dan membakarnya...Ya Allah manusia apakah ini???  setiap kali membaca berita adik Dirang, Ahlam menagis dan brdoa moga agar tiada lagi selepas ini kes sebegitu...amin...


pesanan Ahlam...

kita orang dewasa harus lindungi mereka bukan bertindak kejam keatas mereka... mereka hanya kanak-kanak yang tidak berdosa dan tidak tahu apa-apa... 


Al-fatihah buat adik-adik yang dizalimi ini...T-T

2 comments:

  1. Apa kisahnya dengan dendam kat nenek tu? Ce Ahlam citer. Akak agak ketinggalan. Ish.. memang kejam la. Lagipun org kalau dah terlibat dgn dadah, memang selalunya takde harapan.

    ReplyDelete
  2. lyd Sunshine: huhuhu ceritanya sbb nenek Arwah 2 hina pembunuh 2 dan keluarga arwah pernah brgaduh dgn pembunuh 2..diorg ni jiran jer. nak dijadikan cerita disebb kan pnghinaan 2.. pembunuh 2 nekad nk balas dendam..huhuhu n mangsanya adalah Arwah adik Dirang 2...huhuhu


    http://www.kosmo.com.my/kosmo/arkib.asp?y=2012&dt=0313&pub=Kosmo&sec=Terkini&pg=bt_08.htm

    http://www.kosmo.com.my/kosmo/arkib.asp?y=2012&dt=0314&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_05.htm

    akak leh baca kt sini...erm.. sory kak artikel sal dendam 2 xjumpe lak...huhuhu

    ReplyDelete

 
COPYRIGHT OF AHLAM ITU MIMPI. DESIGN WITH LOVE BY PINKILICIOUS