Ucapanku...

Your Update :
Assalamualaikum...jemput masuk!sila tinggalkn jejak anda di Cbox atau di ruang komen, saya pasti akan balas kunjungan anda...terima kasih..

KECUAIAN ATAU KETIDAKSEGAJAAN?

Assalamualaikum....

salam ramadan...

Akhirnya saya ada jugak idea nak tulis apa...hehehe 2/3 hari lepas kita dikejutkan dengan kes kemalangan yang membabitkan seorang kanak-kanak berumur 3 tahun, mati dalam kereta yang ditinggalkan oleh ibunya selama 5 jam!... huhuhu bayangkan 5 jam dalam kereta dengan keadaan cuaca di Malaysia ini...huhuhuhu... berita penuh rasanya kawan-kawan semua sedia maklumkan.. so yang saya nak ketegahkan mengenai isu ini adalah mengenai ianya kecuaian atau pn ketidaksegajaan ibu itu... saya rasa ini ketidaksegajaan si ibu, ibu mana yang tergamak untuk tinggalkan anak mereka dgn begitu lama... itu pendapat saya la, lain orang lain pendapat yerlah bak kata pepatah lain padang lain belalangnya... hehehe dan saya nak sharekan satu video mengenai kes ini...yg sy ambik dri fecebook... jum saksikan.. sy sebenarnya tak sanggup nak tengok tapi tertengok jgk...huhuhu tapi video 2 saya tak boleh nak donwlode tak tahu kenape...huhuhu so  saya bagi link lah yer.. boleh tegok dkt page nih.. SILA TEKAN SINI dan sape-sape yang tak tahu leh baca artikal berita nih... SILA TEKAN SINI.

kesian dekat baby 2.. kesian jugak dekat ibunya... tapi mungkin si ibu tidak sengaja...huhuhu walaupun saya belum punyai anak tapi anak saudara ramai dan belum punyai kereta tapi mungkin akan ada nanti dengan itu sama-sama lah kita beringat....huhuhu





13 comments:

  1. mm, mybe mak die tak sengaja kita sama2 doakan utuk arwah. al-Fatihah .

    ReplyDelete
  2. al-fatihah...
    moga memberi pengajaran kepada yang lain diluar sana..

    ReplyDelete
  3. comel budak tu kan?

    Betul ahlam... mana ada ibu yg sengaja2 nak biar anak dia mati. Lagipun sudah tertulis umur anaknya hanya setakat itu. Kalau mak dia bawak dia masuk meeting pun mungkin dia akan mati disebabkan benda lain plak. Tapi kisah ni mmg sedih.

    ReplyDelete
  4. al-fatihah.. moga2 kes2 mcm x berlaku dah ye.amin..

    ReplyDelete
  5. dari kita mengutuk, baik kita ambil ingatan utk diri sendiri dan keluarga. moga Allah beri kekuatan pd si ibu.

    ReplyDelete
  6. Sebgai ibu kakak sangat terkesan dgn peristiwa itu. Kakak tak dapat bayangkan hancur luluhnya hati cikgu itu dgn kehilangan anak secara tragis kan...

    ReplyDelete
  7. cuai yang memang tak ada maafnya.. hilang satu nyawa.. sesal seumur hidup..

    ReplyDelete
  8. sbenarnya Allah nk tunjuk.. ajal maut x kira umur dan tmpat..

    ReplyDelete
  9. salam kenal...jemput follow kmbali :)

    psstt : entry kita sama la :P
    http://theqas.blogspot.com/2013/07/all-mothers-out-thereplease-dont-leave.html

    ReplyDelete
  10. kesian kann..
    Apepun ajal maut d tgn Allah ~

    ReplyDelete
  11. setiap yg berlaku ada hikmahnya..kita kena redha..^_^kak ahlam..klu sudi jenguk blog sy pla..http://dibawahcahayalampu.com..terima kasih..^_^

    ReplyDelete

 
COPYRIGHT OF AHLAM ITU MIMPI. DESIGN WITH LOVE BY PINKILICIOUS