Ucapanku...

Your Update :
Assalamualaikum...jemput masuk!sila tinggalkn jejak anda di Cbox atau di ruang komen, saya pasti akan balas kunjungan anda...terima kasih..

Anak muda...

Assalamualaikum... 


isu pergaduhan pelajar.. samseng, gengster... pelajar sekolah sekarang ini bila kita perhatikan makin banyak kes buli gengster dan lain-lain... kadang-kandang kita takut bila mendengar berita-berita tengtan pekara itu.. hari ini mungkin dah ramai yang dah tengok video sekumpulan pelajar sekolah menengah membelasah seorang ketua kelas... nauzubillah!!! kejam, mereka seperti tidak menggunakan akal fikiran seperti dirasuk... seperti satu pekara kecil yang sekadar untuk memuaskan nafsu marah mereka... saya takut bila melihat generasi baru kita begitu, cuba anda fikirkan dalam masa 20 tahun lagi bagaimana dengan negara kita..???? huhuhu....

namuan, semua yang berlaku itu salah siapa???? 

bagi yang xtengok lagi Ahlam anakn kongsikan video tersebut di link ini sini dan satu lagi disini....

selamat menontong!!!! huhuhu 

akhbar UTUSAN MALAYSIA melaporkan bahawa pihak Polis sedang menyiasat suspek2 dalam video tersebut... baca disini.


cuba fikirkan jika mangsa itu adik/anak/saudara kita dan juga cuba fikirkan pembuli itu adik/anak/saudara kita apa tindakan yang kita lakukan..?????

~~~~ bila Ahlam tengok video tersebut tiba-tiba teringat time Ahlam buat latihan mengajar dulu.... depan mata... baru tingkatan 2...huhuhu... malas nak cerita kisah lama panjang2...btw moga pihak berkuasa akan mengambil tindakan yang sewajarnya dan secepat mungkin....~~~~

~anak muda tak guna akal bila marah, bila dah parah baru tergadah, menyesal tak sudah...~

renung-renungkanlah....huhuhu

15 comments:

  1. Bila didikan agama selalu dipinggirkan tidak mustahil semua ini terjadi. Iman yg tipis tidak dibaja lama-lama terkulai.

    Takut kakak tengok semua tu...

    ReplyDelete
  2. kesian kat budak yg kne blsh tu :(
    harap Allah bg petunjuk kat dieorg ..
    Ameen~

    ReplyDelete
  3. kesian kat budak yg kne blsh tu :(
    harap Allah bg petunjuk kat dieorg ..
    Ameen~

    ReplyDelete
  4. Dah dapat tangkap pun kan... semuanya terjadi gara-gara ketua tu nak report mereka bawa hp lalu kena bulidan belasan begitu sekali... dahsyat kan.

    ReplyDelete
  5. kdg2 tak tau nak komen apa tntng isu2 yng mcm ni.. kisah yg tiada henti lepas satu, satu !

    ReplyDelete
  6. ape lah bebudak zaman sekarang ni. kuat sangat minum susu lembu kot. :)

    ReplyDelete
  7. bila jadi kes mcm tu,yg malu mak ayah dan adik beradik..dia org tk pikir panjang sblm buat sesuatu..ikut nafsu marah ja

    ReplyDelete
  8. Akak mmg takmo nonton..ngeri tengok gaduh2 ni.

    Apapun, pasti semua pihak ada menyumbang kpd kejadian tersebut. Bknlah salah 100% kat bdk je.

    ReplyDelete
  9. Memang menakutkan la tengok keganasan budak2 skang ni... Banyak terpengaruh ngan crita2 ganas rasanya..

    ReplyDelete
  10. bsk2 zaman skrg makin lama makin ganas.. takut dibuatnya

    ReplyDelete
  11. nice day:)
    saya adalah saya hari ini karena pilihan-pilihan
    yang saya kemarin..


    bagi-bagi motivasi yaa.. :)


    http://wisataoutboundmalang.com/

    ReplyDelete
  12. Tak sanggup nak tgk video tu. Takut tgk budak2 jaman skang.

    ReplyDelete
  13. budak2 skrg memg ganas bebeno ek,,xtwulah kalau mgsa tu antara ahli kuarga kite, Nauzubillah mintak djauhkan

    ReplyDelete

 
COPYRIGHT OF AHLAM ITU MIMPI. DESIGN WITH LOVE BY PINKILICIOUS