Welcome...

Your Update :
Assalamualaikum...jemput masuk!sila tinggalkn jejak anda di Cbox atau di ruang komen, saya pasti akan balas kunjungan anda...terima kasih..

Ambil Berat atau Menyibuk?

Assalamualaikum...

#adaakukesah!

Pernah tak anda rasa ada seseorag yang annoying sangat sebab dia suka ambil tahu tentang diri anda???? mesti adakan... kalau anak-anak muda especially remaja mesti rasa annoying dekat orang tua merekakan? mesti adakan.. walau tak banyak sikitpun mesti adakan... hehehehe saya pon dah pernah alami zaman muda remaja...hehehehe tapi kan kadang-kadang orang yang ambil berat dekat kita tu sebenarnya just nak jaga kita bukannya apapun... tapiiiiii kalau melebih-lebih orang pon menyampahkan... huhuhu


Okhe.. macam mana lak kalau orang tu buat tak kisah lak dengan kita apa yang kita rasa? adakah anda seronok? contohnya mak kita selalu nak tahu kita ke mana lepas balik dari kelas, nak tahu kita keluar dengan siapa, kita kawan dengan siapa, kena balik xlebih dari pukul sepuluh malam..dan bla..bla..bla... tapi tiba-tiba one day dia buat tak kisah dah pada kita.. apa yang anda rasa??? seronok or sedih ataupun pelik??? 

Macam mana pulak kalau kita ada member yang selalu ambil berat/menyibuk tentang kita... selalu tanya kita apa yang kita buat dan bila kita balik lambat dia selalu tanya kemana kita pergi... adakah itu satu perkara yang menyenankan atau membuatkan anda rasa "ehhh... dia nih 'annoying'nya" ... ??? huhuhuhu

Situasi saya pula... bila kawan saya (member sebilik/serumah yer) balik lambat saya akan tanya... sebabnya saya akan risau bila dia balik lambat.. takut jadi pape... tu pun kalau dia tak bagi tahu ke mana dia nak pergi pada saya... sebab kebiasaan kami akan bagitahu.. contohnya.. "eh.. awak saya nak kuar deting dengan abam sayang saya.. alahhh... Kim Jong Kook lah siapa lagi.. maybe balik lambat sikit" tak pun.. "awak.. awak... esok saya nak p jumpe penyelia hensem saya.. dalam pukul 10 pg camtu.. pastu nak p makan dengan Johnny Depp sayam saya dekat kafe...so takleh nak p makan sama-sama" kihkihkih (tolong jangan muntah!)

Adakah itu satu pekara yang annoying atau ambil berat??? sebab saya kadang-kadang confuse... hahaha yerlah takut kita nih buat orang tak senang dengan kita..errrrmmm adakah anda turut confuse sama dengan saya setelah membaca apa yang saya tulis ini???? hehehehe sebabnya pointnya lari sedikit.. hehehe 
tapi itulah yang saya nak nyatakan nak tulis lebih-lebih kan terkeluar segala rahsia.. opssss btw sampai disini sahaja... kihkihkihkih




p/s: saya lagi keliru bila saya menggunakan kata ganti diri 'saya' kadang-kadang 'Ahlam'.. tapi mana-manalah...huhuhuhu




13 comments:

  1. * tapi kakak suka panggil Miera pulak jgn marah tau.

    Penilaian seseorang berbeza. Itulah kadang niat baik disalah-anggap. Ambil berat disangka kepoh. Serba-salah jadinya. Tapi bila dah jadi mak-ayah memang kena jadi 'kepoh' pada anak-anak sebab bimbang tetap ada walau mungkin anak rasa annoying...

    ReplyDelete
  2. tapi,saya dah biasa dengan mak saya,saya tahu dia tanya sebab dia risaukan saya..hihi,saya sayang mak saya...=)

    ReplyDelete
  3. Kalau org yg rapat, kira ambil berat. Seronok apa..
    Selain dari tu..jadi mcm nyibuk. Annoying.

    Takpe..ahlam ke..saya ke..tulis dari hati mmg tuko2 ikut suka ati. :D

    ReplyDelete
  4. pendapat saya kalau kita tanya dengan cara yang betul dan sekali sahaja itu namanya ambil berat. kalau tanya banyak kali pastu dengan cara melebih lebih, itu namanya annoying. kelakar bila kuar dengan Kim Jong Kook yang berotot tu. hahaha

    ReplyDelete
  5. Dulu zumal ada gak member gitu tapi sejak dah berjauhan tak rasa la camtu...

    ReplyDelete
  6. amboi2, abam dia kim jong kook dengan johnny depp...samelah dengan name abam2 kite jugak! ahaks! :D xpe, bila ade yang bertanye selalu tuh, maksudnya amik berat... its good that someone actually care about us...tak gtuh :D

    ReplyDelete
  7. aduhai baru lepas situasi mcm ni .. so KA no komen .. doh !

    ReplyDelete
  8. kalau ngan parents, xrasa annoying.. lagi seronok nk cerita.. tp kalau ngn kekawan ni.. rasa tak best tang bila kita tgh siap nk kluar, dia boleh tny lg nak kluar ke?? xkan pakai cantik2 nk buat tidur.. pfffttt...

    ReplyDelete
  9. kdng terpulang gak...kdng cara dia tanya atau caring tu takla annoying beno tp ada masa rasa mcm eee...salam kenal ahlam..

    ReplyDelete
  10. tak salah andai member tu amik berat,kan...

    ReplyDelete
  11. Kita nak tanya pun kena tengok mood orang tu. Kalau macam tak happy jer, biarkan dia baik dulu. Kadang-kadang orang macam nie sensitif bila ditanya. Kot-kot la baru break up ke apa ke, mana tahu kan. Bagi dia masa nak bagitau kita :)

    ReplyDelete
  12. yana pon rase annoying bila aku kuar, asik tye pkul bpe blk.. tp bile xtanya, rase cam pelik n sedih la plak.. mcm parents dah x caring pasal kita lg..

    ReplyDelete

 
COPYRIGHT OF AHLAM ITU MIMPI. DESIGN WITH LOVE BY PINKILICIOUS