Ucapanku...

Your Update :
Assalamualaikum...jemput masuk!sila tinggalkn jejak anda di Cbox atau di ruang komen, saya pasti akan balas kunjungan anda...terima kasih..

Watak Jahat!

Assalamualaikum....



haluuu!!! apa kabar? hehehe saya Alhamdulillah sihat... macam mana tah nak mula ayat.. huhuhu tak tahu nak mula macam mana dah.. sebab dah lama bebenor tak update.. hehehe takpelah kita terus masuk sal tajuk kita nih ha! WATAK JAHAT! kenapa dengan watak jahat? sapa yang jahat? adakah saya yang jahat? pecaya atau tidak dalam diri seseorang individu ada dua watak, satu watak jahat dan satu watak baik... dan yang menentukan mana satu watak kita ini adalah diri kita sendiri.. yerlah tiada yang perfect dalam dunia nih kan... huhuhu

korang perasan tak,  setiap kali watak jahat dalam cerpen, novel, drama or filem, banyak yang menggunakan nama "Mira".. (uwaaawawa tuh nama cheq!) perasan tak? huhuhu kenape takde nama lain eh.. huhuhu mungkin senang kot atau penulis dah xtahu nak telak nama watak antagonis yang sesuai dan nama Mira adalah paling sesuai... huhuhu cheq sedih taw nak2 bila cheq p nonton wayang dekat panggung tiba2 keluar watak jahat dannnnnn nama dia adalah Mira! kawan2 cheq automatik paling dekat cheq... terus cheq cakap Apeeeeeeeeeeeee!!! hahahaha 

kawan cheq pon pernah tanya 'Mira..awat nama hang ja yang dipilih jadik watak jahat.. weh ang jahat eh..' sambil buat muka sepuluh sen! huhuhu pastu gelak guling2... saya dulu pun pernah dicop jahat! sebabnya pernah berlaku perselisihan faham sedikit dan terus dijaja segala buruk diri ini sampaikan saya terasa seorang diri ketika itu.. takpelah sekarang ini pun saya dah tak kisah dah orang nak cakap apa asalkan kita tahu siapa diri kita dan orang yang rapat tahu kita macam manakan...

ehhh.. belum habis lagi yer.. hehehe kalau korang perasan watak jahat bagi ketegori lelaki lak kebanyakkanya menggunakan nama 'Zeck', 'jefri' dan lain2 lagi... mostly la kan.. hurm ha kalau orang gaji lak mesti 'Mak Jah' hahahaha.. okhelah sampai sini saja coretan waktu terluang saya...





saya suka Raja Ilya nih.. nak2 bila dia bawak watak antagonis tuh feeling habis..rasa macam benci sangat2 dengan watak dia...hehehehe yang paling terkesan ialah dalam cerita Dahlia... eeeee geram betui dgn dia yang jadi perampas suami kawan baik sendiri tuh pastu nak rampas semua sekali... huhuhu memang terkesan giler ar watak dia nih... hehehehehe btw all the best Raja Ilya! cantikkan dia ala2 pelakon bollywood gituh! aww



wasalam...



p/s:saya tak jahatttt, saya nakal jer...kihkihkih #sayadahinsaf!
p/s:saya nih kejap cheq kejap saya.. tapi xpelah mana2 asalkan orang faham...
p/s:maaf kerana sudah lama tidak melawat blog anda semua....

8 comments:

  1. Ala.. watak dlm drama secara kebetulan aje.
    Tapi biasa nama Mira ni cantik tau.. ha kenalah happy sikit
    Bab watak pembantu Mak Jah memang betul kakak pun perasan juga haha...

    ReplyDelete
  2. setuju dgn kak zakie :) org yg sy kenal nama mira pun manis2.

    ReplyDelete
  3. Hehe... Itu hanya lakonan, yang penting Ahlam baik ^-^

    ReplyDelete
  4. kenal dia dalam cerita dahlia juga. mula ingatkan non muslim baru tau nama raja ilya..

    ReplyDelete
  5. yeke? tak perasan betul nama2 watak jahat ni.. xpe.. jgn amik hati. lain kali tgk wayang, jgn tgk citer melayu. confirm takde nama mira.. hehehehehe... ;P

    ReplyDelete
  6. ehehehe famous laaa.. bleh tumpang glamor kalo gitu =P

    ReplyDelete
  7. ahahaha.,....kebetulan je tu watak jahat nama Mira..

    ReplyDelete
  8. Tak tengok lah pulak cerita Dahlia hehe

    ReplyDelete

 
COPYRIGHT OF AHLAM ITU MIMPI. DESIGN WITH LOVE BY PINKILICIOUS