Ucapanku...

Your Update :
Assalamualaikum...jemput masuk!sila tinggalkn jejak anda di Cbox atau di ruang komen, saya pasti akan balas kunjungan anda...terima kasih..

cuba bertahan...

Assalamualaikum...

dari malam tadi diri ini cuba bertahan dari menitiskan air mata... saya ingat saya cukup kuat untuk mengharunginya..tapi pagi ini disebabkan cerita yang menyayat hati dekat TV3 air mata saya tumpah...(nak dijadikan sebab...ada lak kan..huhuhu) dan lepas itu, peristiwa semalam terus membuatkan air mata saya mencurah laju...oh Tuhan.. saya tidak ingin begini.. cukuplah, saya telah banyak membazirkan air mata kerana itu...rupa-rupanya saya tidak cukup kuat..hati saya tidak sekeras yang diharapkan lagi.. bolehkah saya biarkan masa yang menentukan sedangkan hati saya meronta-ronta untuk mendapatkan jawapan pasti dari mulutnya..tapi semalam...seperti sudah pasti cuma tidak melafazkan sahaja..dan masih megakui siapa saya...mungkin saya patut membiarkan masa yang memberikan jawapan... dan semua kata putus ada padanya..biarlah saya begini...bukan membiarkan diri ini terus disakiti tapi saya seorang yang berpegang pada janji..janji yang dilafazkan tidak sekali-kali saya khianati... jika sesuatu berlaku, itu bukan dari saya... dan saya akan terus menunggu jika tiada kata putus itu...namun kuatkah saya?? tidak akan sesekali megeluh... insyaAllah segalanya nanti pasti ada kata putus dan masa itu dapatkah saya menerimanya dengan hati yang redha...mudah-mudahan saya dapat menerimanya..amin...


mengakui diri saya sememangnya seorang yang mudah tersentuh... hati saya cukup sensitif...adakalnya saya boleh bertahan dan kuat mental namun kadangkala saya tewas dalam sesuatu hal yang menyentuh soal perikemanusiaan dan hati..saya mudah mengalirkan air mata... saya seorang wanita yang punya cita-cita ingin miliki bahagia..seperti wanita diluar sana...harapan bersandarkan pada janji adakalanya tidak akan mendatangkan hasil... kata orang janji harus ditunaikan... biarkan ia...perjalan saya masih jauh...sejauh pelangi yang ingin saya kejar...teruskan usaha... walaupan ia di hujung dunia...


alhmdulillah..hati saya sudah mula tenang... syukur pada-Nya... luahan hati disini berserta selawat keatas ke atas junjungan-Nya..membuatkan hati ini setenang di suasana subuh hari...ishgtifar juga... mudah-mudahan kalian juga begitu... ^-^



4 comments:

  1. Awak, situasi awak ni mcm pernah saya alami dulu. Lelaki tu tak pernah beri kata putus, siapa saya dlm hidupnya. Hanya memberi harapan, jika ada jodoh tak ke mana. Tapi biasanya lelaki begini memang dia sendiri tau yg dia tanakkan kita. Jadi dia masih belum buat keputusan. Kdg2 lagi jahat sbb dia jadikan kita 'sure thing'. Kalau dia jumpa yang lebih baik, dia ada kita. Dai tau kita takkan ke mana-mana dan setia pada dia. Dan kalau dia jumpa pompuan yg lebih baik, dia akan blah macam tu je. Awk... pengalaman saya, lebih baik awk fikir dalam2 sebelum terus stay. Maaf kalo memandai beri nasihat. Awk tak tanya pun.

    ReplyDelete
  2. ahlam...be strong =) Allah always with u

    ReplyDelete
  3. banyakkan berdoa :)
    sy pernah laluinya :)

    ReplyDelete
  4. tq to all...alhmdulillah sy sudah makin kuat dan cuba untuk tidak mengandahkannya...moga perasaan pada akhirnya akn hilang...

    terima kasih diatas nasihat dan kata2 semagat dri sahabat2 blogger yg tidak pernah jemu utk berkongsi nasihat yg brguna.. saya sangat menghargainya.. ^____^

    ReplyDelete

 
COPYRIGHT OF AHLAM ITU MIMPI. DESIGN WITH LOVE BY PINKILICIOUS