Ucapanku...

Your Update :
Assalamualaikum...jemput masuk!sila tinggalkn jejak anda di Cbox atau di ruang komen, saya pasti akan balas kunjungan anda...terima kasih..

Catatan Cikgu Miera..minggu ke tujuh...25/07/2011

Isnin... 25/07/2011

Assalamualaikum..
huhuhu...hari ni merupakan hari yg malang pada ak..knape? sebabnya guru pebimbing ak yg sorg 2 msuk tgok ak ngajar secara mengejut...perhhh jantung ak bgaikan berhnti kejap...kn sebelum ni ak ada ckp yg dia 2 lain sikit...komennya memg nenusuk jantung..kli ni xtaw la ape la yg ak buat silap lg...huhuhu yela ak memg brsedia nk masuk kelas tpi bila ada org datang nk obsvers secara mengejut begitu memg yg sedia jdi xsedia... pensyarah ak sendiri pn xbuat cam 2..klu dia nk dtg dia ak bagitaw...huhuhu n komen pn xlah mcm cikgu 2..xpe la ak ambik komen yg dia bg 2 sebagai panduan ak kan msih baru..huhuhu jap lg dia nk jumpe ak..uwaaaa... Ya Allah selamatkanlah hambaMu ini...amin..
pe yg jdi hari ini adalah...dia dtg jumpe ak pda masa ke 8 cm2 suruh pg jumpe dia pd masa ke 10...ak ckp la ak ada kelas kna ganti pastu dia ckp..ooo xpe la klu cm 2 xpe jumpe esk...fuhhh!!! lega rasanya..tapi bila fikirkan balik esk kna jumpe gak..huhuhu...tpi xpe esk ak jumpe dia dlm keadaan sedia...hehehehuhuhu


Selasa...26/07/2011

arini ak ada satu kelas jer..tpi kna ganti banyak kelas...huhuhu ak kena ganti 4 masa...penat!!! tpi ok la time ni la ak leh jumpe pelajar melayu...walaupn ak msuk untuk ganti sehaja bukan untuk mengajar.. alhmdulillah semuanya berjalan lancar...tpi guru penbimbing ak dtg jumpe ak bagi komen n komen ak dpn2 cikgu2 lain...uwaaaa malu wooo...huhuhukkk xpe ak buat biasa n tebalkn muka..tpi ok la dh xbnyak komen nagatif...hehehehe suka2... ak janji pd diri ak untuk baiki diri ak untuk jadi yg terbaik...insyaAllah...amin doakan ak yer..:)

Rabu...27/07/2011


yehye!!! arini dah rabu...best2...suke2...hehehehe...arini ak ada kelas pag2 lagi lepas prhimpunan harian pagi 2...kelasnya pula ialah kelas 3I..huhuhu...sabo jer la...ak xberape nk brsedia sgt msuk kelas 2 sbbnya kelas ni mcm yg kt catatan yg ak tulis sbelum ni...Tuhan saja yang tahu...huhuhukkk... bila locing brbunyi menandakan brmulanya masa PnP iaitu waktu pertama...so dgn langkah yg xberape nak yakin ak msuk ke kelas 2..msuk2 jer..Ya Allah!!! habis la ak.. guru penbimbing ak ada kt belakang kelas...oh no!!!!!hurm dada ak brdebo2...jantung ak rasa brdegup dgn pantas sekali...tpi ak dgn lagak biasa jer...mulakan PnP dgn biasa...huhuhu...2 masa tu...masakkk la ak...ak buat jer ape yg patut...sampai la hbis 2 masa tu...kles 3I ni ada 3 org bdk india n selebihnya bdk cina...ari ni bdk india ada 2 jer Vinod n Guna...adoila 2 org ni memg la menyakitkn ati yg Vinod 2 ok la degil2 pn dgr ckp lg buat jgk krja..yg Guna ni ak ckp bkn nk dgr dia melawan ada la...huhuhuhu ak bagi krtas dia boleh ckp cikgu kertas ni buat jet ke...nak jer ak cepuk dia tpi xboleh..ak ckp elok2...Guna kertas 2 sy bagi suruh kamu salin nota bkan buat jet, faham!...ooo...salin nota,tpi sy malas la cikgu, sy nk buat jet jgk...boleh la cikgu..eh cikgu...eeee...geram sesangattt...dh la ada Pn Ho kt belakng...aduhhh!!! sakit ati rasa dgn dia..tpi cuba ckp baik2 jgk..akhirnya dia buat la..smbil merungut ckp xlarat..nk gelak pn ada...hehehe

pas kelas 2...ak kna msuk kelas ganti lak..ak kna msuk kelas 5k1..huhuhuhu diorg ni dah msk ting 5 n nk exam xlma lg..tpi drpd ape yg ak tgok xde kesedaran lngsung dlm diri mereka..gelagak mereka 2 mcm mereka xde peperiksaan besar pd hujung thun ni...sedih ak rasa..ak plk yg rasa susah  ati tgok mereka pdahal mereka xde rasa takot pn..SPM ni la penentu kehidupan mereka nanti..hurm!!! entah la ak xtaw nk ckp pe...

pas kelas ganti 2...ak balik ke bilik guru sebb ada lg 2 masa seblum ak msuk ngajar kelas 2U/D...ak buat la persediaan, hehehe tkot2 Pn HO msuk dgn tiba2...huhuhu ak skrg memg takut sngt2...bila tiba msanya..ak gerak la cpt2 p msuk kelas...pg2 tgok pntu kelas trtutup..aik mana budak2 ni..??? xpe tunggu lu..tunggu pnya tunngu..hai lama btul p mana la diorg ni...xpe tunggu lg...dekat nk hbis satu masa bru la diorn muncul..ak msuk n tya ke mana korg pg ni? diorg jwb kami pg KH cikgu..huhuhu ak ckp la kamu semua taw x yg skrg msa Moral?? taw...ak ckp lg klu taw hbis 2 knape msuk lambat? senyap...huhuhuhu sabar je la gan diorg ni...ngajar cm biasa huhuhu n mcm biasa la jgk klu kelas 2U/D ni 2-3 org jer yg nk belajar yg lain 2 buat krja sndiri..klu buat kerja lain xpe la jgk ni duk main daun trup..huhuhu ak mengamuk dlm kelas..ugut diorg klu diorg xsalin nota n buat latihan yg ak bagi ak akan hantar nama mereka kpd pengetua...ha!!! tau takot..bru la diorg kuarkn buku n buat kerja yg ak tulis...huhuhuhu n hantar buku 2...ad sorg pelajar ni selama ak ngajar kelas ni dia xprnah tulis nota n buat krja yg ak bagi tpi ari ni dia buat n hntar..masa dia hntarb 2 ak ckpla kt dia...sy tabik kt awak sbb awk buat ape yg saya suruh..ak tgok muka dia ceri sangat...hehehe
cam biasa setiap ari rabu ada msyuarat...huhuhu mcm ak dgr dlm mesyuarat ni..sal mslh pelajar... plng mengejutkn ialah pelajar tingkatan 1 minum arak dlm kelak pastu lalok...huhuhu kes mcm 2 buat ak istifar panjang...MasyaAllah..huhuhu mereka bru di tingkatan satu belum cukup umur untuk meneguk air haram itu...huhuhu pelajar 2 mgkin akn dibuang sekolah..kesnya trukkk....



*hai...ni la Cikgu Miera...;)*


Khamis...28/07/2011

ari khamis cam biasa ak xde kelas untuk mengajar..yg adanye ak kna msuk relief kelas sbayak 5 masa...huhuhuhu byak kn...tpi msuk jer la...

Jumaat...29/07/2011

ari juamaat penghulu segala hari..hehehe ari ni kt sekolah ada penceramah dtg..ak lupe nak tulis nama dia...bagus ceramah dia ni sal amalan kite seharian..ni untuk pelajar2 islam, mnakala pelajar bkn islam lak diorg pegi msek dwan sekolah..cikgu Han yg ambik ak n kwan ak mula2 ikot diorg pastu cikgu Han ckp cikgu brdua boleh pg dgr ceramah..kami dgn suka hati kuar dri dwan 2 n ke tapak perhimpunana... ak perhatikan pelajar2 yg dgar 2 khusyuk jer..alhmdulillah mudah-mudahan msuk la kedlm hati mereka...

pas ceramah 2 ak msuk bilik guru nk siap2 nk g kelas 3I sbb kelas 2 pd wktu pertama..bila tgok balik jam..eh dh lepas..hehehehe suka ke?hahahahakkk
 pastu siap2 nk msuk kelas 2I n 4S/T dua kelas street..huhuhuhu...ok msuk kelas 2I..ak ngajar cam biasa jer...hehehe diorg ok la skit ada la lg 2-3 org yg xnk salin..xkisah la aslkn diorg xkacau yg lain..dh memg diorg xleh nk buat pe dah..kita nasihat pn masuk telinga kanan kuar alek telinga kiri...huhuhuhu

pas kelas 2I, kna trun bwah msuk kelas 4S/T...huhuhu..ak bru nk mula ak tgok kelibat pn Ho...huhuhu...tpi dia naik ke atas...fuh lega rsanya...ak pn xngajar just buat latihan n bincang soalan jer...hehehe yer la kan satu masa jer..klu buat nota kn xsmpt lak nk buat latihan...lbih baik ak uji kefahaman pljar2 ak...hehehehe

pas kelas 4S/T ak balik ke bilik guru ada msa agi nk buat persiapn bg kelas 2U/D...hurm kelas ni memg la..menyakitkan perasaan ak..geram jer rasa gn diorg...huhuhu tpi diorg ank murid ak..so ak kna sabar... pas buat persediaan ape yg patt loceng pn brbunyi...2 tndanya ak kna cpt2 msuk kelas 2U/D..t kn lmbt haru biru lak kelas 2... so cpt2 la ak melngkah ke blok B..naik tangga huhuhu 2 yg penat 2...masuk2 jer huhuhuhu sabor jer la..ngajar ape yg patt n sape nk dgr dia dgr sape xnk jgn kacau ak duk ngajr n org yg nk bljar..klu xak saman 2 la yg ak bgtw kt diorg..diorg xla bising sagat...huhuhuhu...alhmdulillah la just 2,3 org jer yg duk buat hal sendiri yg lain dgar n buat kerja yg ak suruh..huhuhu

pas hbis kela 2 ak brgegas je bilik guru sebbnya ak xsiapkn lg Rancngan pelajaran harian untuk minggu dp bg hari isnin untuk kelas 4S/T n 2I...sampai2 2 trus perah otak cari maklumat n idea ape yg ak nk buat msa kelas 4S/T..kleas 2I ak xrisau sgt yg tingktn 4S/T ni..kelas pljar ok n guru penbimbing ak suka masuk...huhuhu...haish!!!! ape la ak nk buat!!!...huhuhukkk perah pya perah otak ak ni akhirnya 2 RPH siap dlm masa 2 waktu..ak an kemas2 nk balik...yahOOOOOO!!!! hbis sudh minggu ke 7...suka sangat2...



* ni jawapan yg studnt ak jwp kt soalan yg ak bg..huhuhu..entah ape yg susah entah pdhal dh bincng jwapan...hurm..*

No comments:

Post a Comment

 
COPYRIGHT OF AHLAM ITU MIMPI. DESIGN WITH LOVE BY PINKILICIOUS