Ucapanku...

Your Update :
Assalamualaikum...jemput masuk!sila tinggalkn jejak anda di Cbox atau di ruang komen, saya pasti akan balas kunjungan anda...terima kasih..

CaTataN Cikgu Miera...Minggu ke Sembilan...

Assalamualaikum...

skrg dah minngu ke-9...wah seronokkknya...ini bermakna tinggal lagi 2 minggu lagi aku di sekolah ni... xsabar rasanya untuk aku habiskan praktikal aku...hehehe tapi kawan2 aku yang lain semuanya tinggal lagi seminggu..huhuhu..but it's ok miera...semuanya akan berjalan lancar..insyaAllah..:)


Isnin..08/08/2011

okey!! ari ni dah masuk minggu yg ke-9...so mcm ape yg aku cakapkn dekat atas tadi la just tinggal lagi 2 minggu...hehehe...berbalik kpd ape yg berlaku pada hari ni plak..ape yg menariknya aku baru separuh habis tanda kertas exam pelajar2 aku tingkatn 4S/T...huhuhu..pening aku nk siapkan tanda jawapan meraka..huhuhu entah apa2 jawapan yg diorang bagi..ada 2 sampai aku senyum ada jugak smpai ak gelak guling2...xlebih jgk jawapan yg buat aku geling kepala..huhuhuhu...macam2...tpi semuanya dapat aku tangani dgan selamat...

sebelum aku masuk kelas 4S/T..aku pegi jumpa dgn cikgu pebimbing aku..tya dia cmner nk bagi markah bagi jawapan pelajar yg aku rasa betul dan dia setuju dgn cadangan aku...pastu dia suruh aku masukkn dalam markah pelajar2 2 di dalam rekod Sistem Analisis Peperiksaan secara online..huhuhu..pastu aku tanya la pendapat dia untuk aku buat perbincangan mengenai jawapan exam..dia ckp 'ok...boleh jika awk nak buat...' lagi pon pelajar 4T ramai yg tidak lulus, aku pn xtahu cmner la meraka belajar padahal soklan 2 xlah susah sangat...huhuhuhu..ada yg tinggal kosong kertas jwpan 2...huhuhu

pastu loceng brbunyi..2 tandanya time ke-3 dah masuk aku pon kemas2 meja dan pergi masuk kelas 4S/T...masuk dalam kelas 2 aku terus bagi kertas jawapan mereka dan cakap 'ari ni saya nk buat berbincangan jawapan kertas exam...' bila aku tengok muka sorang2..ada yg sedih ada yang gembira..huhuhu yerlah ada yg semuanya ditanda pangkah..huhuhu..(2 la bila org ajar xnak dengar...huhuhu...) bila aku baru nak mulakan perbincangan 2 ada seorang pelajar aku angkat tngan dan tanya 'cikgu kenapa kertas saya ada yg tidak tanda lagi...?' aku pn jawab la...huhuhu ' kan saya dah ckap tdi, saya nak buat perbincangn dahulu dan saya nk pungut balik kertas 2...sebab saya belum habis tanda lagi...ari jumaat ni baru saya bagi kepada kamu semua..' 2 la ayat yg aku kena ulang 2,3 kali...sebelum mulakan prbincngan...huhuhu..adeh!!! pening aku...(-.-")...kami brbincang jwapan sampai la habis 2 waktu 2...sakit tekak aku bacakan jawapan yg betul..hurm...

habis kelas 4S/T aku pn bergegas masuk bilik guru untuk siapkan ape yang patut bagi proses PnP untuk kelas 2I...huhuhu...bila pikir2..malas lak aku nk buat aktiviti..huhuhu(apelah cikgu ni pemalas!!!...ayat En.Bucuk aku..hehehe)...last2 aku nak suruh diorang salin nota jer...lagi pn kalu aku ngajar 2,3 orang jer yang dengar, yang lain 2 buat der jer...menyakitkan hati betul..huhuhuhu...tunggu pya tunggu..akhirnya tibalah waktu untuk aku masuk kelas 2I..huhuhu...malasnya!!! hehehe pham2 la kelas 2 cmner...:( pastu smpai2 kelas 2 aku buat la ape yang aku rangcangkan tadi...semuanya tidak menjadi..diorang..budak lelaki buat hal..huhuhu pening aku nk handle diorang...sakitnya hati aku...habis pahala puasa aku..kurus!!!


Selasa..09/08/2011

ok ari ni cam biasa kelas ada satu jer..so aku dapat la surat cinta dari pejabat untuk relief kelas...huhuhu.. ari ni aku kana realif 3 kelas...1D, 3U dan 3D..huhuhu...tingkatan 3 msih belum habis lg exam...dan hari nilah hari last meraka untuk trail PMR.. tpi aku dapt relief diorang..so aku kana jaga dewan exam la nmpaknya...huhuhuhu..pagi2 lagi aku dah kana masuk relief kelas 1D..huhuhu..diorang ni walaupn di tingkatan 1 tpi peragai Ya Rabbi..huhuhuhu teruk sngat...malas aku nak cerita lebih2 kat sini.. sib baik satu masa jer aku kana relief kelas diorang...kalu x migrin aku..

pas kelas 2 aku masuk bilik guru jap rehat n online...hehehe smbil aku siapkn RPH n tanda kertas exam dak2 2...gam2 jer masa 2...loceng pn bunyi...tpi ok la dh siap semuanya..hehehe pastu aku pn gerak la p dewan exam jaga diorang sampai habis n kutip kertas exam diorang... sma jgk la kelas 3D..tpi yang ni untuk bahasa Cina jadi semua yang ada dalam dewan wktu 2 adalah pelajar2 yg ambik matapelajaran 2...huhuhuhu...setelah habis semuanya..kutip dan p hantar kertas jawapan diorang ke bilik Peperiksaan...selamat sedah kerja merelief aku untuk hari ini...

masuk lepak dlam bilik guru jap sambil tunggu loceng bunyi..bila dah loceng brbunyi 2 dgan brsemangat aku p kelas 2I...masuk2 jer..huhuhu...sedih aku rasa mcm biasa la diorg 2 ada yang bergaduh...duk brgocoh kata org kelantan...huhuhu hurm aku redakan kelas yg haru biru 2 n paksa diorang buat kerja...tpi..hurm 2,3 orang jer yg dengar yg lain 2 tdo...tpi xpe lah diorg tido dpd diorng duk buat bising kt dalam kelas 2....dah siap semua...pastu aku bagi diorang balik bila loceng sekolah brbunyi...yang tido 2 dan2 jer segar...huhuhu

Rabu..10/08/2011

okeh!!! hehehe bunyi cm semagat jer kan...tapi..hurm..bila ingat kana masuk kelas 3I dan kelas 2U/D...makkkk!!!!! xnakkk..huhuhukkk...tapi disebabkan tugas aku masuk untuk mengajar mereka...ceh!!! hehehehe...kul 8.45-9.55..2 waktu..hurm...ari ni aku masuk dgan satu tekad..wlauapepn aku tetap akn mengajar diorang...dan ape yang jadi...???hehehehe...mejoritinya mengikuti ape yg aku ajar cuma ada yg degil 2 jgn kacau ler dah memang xboleh nak buat ape dah...tapi yang aku bengang 2 budak pompuan kelas 2..aduh!!! dah la diorg sikit tapi diorang buat perangai..tak padam gan perempuan...sabor jerlah...
dalam diorang buat muka gan aku diorang buat jugak..hehehehe...:) xkisah la diorang nak maki hamun aku dalam bahasa cina..aku xkisah, ini pon untuk kebaikan diorang jgak bukan untuk aku...pastu tamatlah 2 waktu yang memenatkan aku...FuHHH!!! lega lepas dah kelas 2...

pastu aku masuk lepak bilik guru..yerla kt ner lagi untuk aku lepak kalu bukan dkt stu..xkan nak g kantin kot...bulan2 puasa ni..hahaha...buat2 lupekan...:p agak lama la jgak jarak masa untuk kelas aku yg seterusnya 2...tpi xpe la...huhuhu...yerla lepas 2 kelas 2U/D...huhuhukkk...akhirnya tibalah waktu yg aku tdak tunggu2... dengan lankah brsahaja aku masuk ke kelas 2U/D...disebabkn matapelajaran moral jadi diorang brgabung kelas iaitu kelas 2U dan kelas 2D...so aku mengajar dalam kelas 2U..jdi budak2 2D kana brpindah masuk ke kelas itu..oleh kerana itu...hmpir separuh waktu hanya habis untuk menyuruh diorang masuk kelas jer...huhuhuhu...aku yang xnak marah2 trpaksa menguatkan suara aku...bila semua dah masuk aku pan nak mulakn lah PnP...tpi budak perempuan kelas tu...duk berborak plak dgan nada suara yg kuat...diorang buat macam aku xde dalam kelas 2..sakitnya hati ...aku cakplah baik2 gan diorang..suruh duduk ditempat masing2..diorang buat tidak endah jer..aku ckap lg sekali...'kamu semua prgi duduk ditempat kamu masing2. saya mahu mulakan PnP' tpi diorang buat bodoh lagi dan perbualan diorang makin kuat..aku ckp lg untuk kali yg ketiga dgn nada kuat sedikat tpi tidaklah brnada marah..namun diorang tetap buat bodoh...arrrrgggghhhhhh!!!! ini dah lebih..

aku terus pergi dekat diorng an ckap pergi duduk ditempat kamu...tapi diorang tgok aku dan brbual lagi..aku mula hilang sabar...aku ketuk meja..dan cakp yg ape aku cakap tadi...huhu..baru lah yang lain beredar..tpi ada sorang budak 2 dia tengkin aku balik...Ya Allah..isthifar aku banyak2..tangan aku bergetar2...tahan marah...taw dia ckp ape kat aku...dia cakp kat aku 'nih la tempat aku lorh!!!!' (dgn nada kurang ajar) patu aku ckp balik..'memang ini tempat kamu..tpi cuba faham betul2 ape yang saya cakap..DUDUK di tempat kamu'..aku ulang lg sekali perkataan 'DUDUK.'.barulah dia duduk...dengan keadaan memprotes ape yg aku bagitaw...dan memaki hamun aku dalam bahasa cina...huhuhuhu...T_T pas 2 aku mulakn PnP mcm biasa..namun budak 2 tetap buat bising..aku xtahan dah...aku ckp kat dia..'sebut nama dia...kamu kalu xnak belajar boleh keluar dari kelas saya..kamu tersangat kurang ajar..keluar!!!' dia terus bangun dari kerusi dengan muka tidak brsalah..dan menjeling tajam ke arah aku tapi xlama lepas 2 dia masuk balik ikot pintu belakang, aku buat der jer....huhuhuhu...pas aku mengajar..gam2 jer masa loceng bunyi..aku tamatkan kelas dan bagi diorang balik...

hurm...Ya Allah..ape la nak jadi dgn diorg ni...itu la yg aku fikirkan masa nk ker bilik guru....

Khamis...11/08/2011

hehehe...dah khamis...:) ok..cm biasa hari khamis aku memg xde kelas...so ari ni kerja aku duk online dan update buku RPH...pastu merelief kelas orang...huhuuhu..ari ni aku kana relief 2 kelas jer...heheh 1D dan kelas 2RK...2 jer lah kerja aku...xde yg menarik pon ...boring yg amat...huhuhu


Jumaat...12/08/2011..

yahuuuu!!! ari jumaat sudah...hehehehe...ini bermakna tinggal lagi 2 minggu...hehehehe..:P xsabornya...ok..ari jumaat cam biasa dan xde yg luar biasanya...himpunan pagi aku kana ambik profram nilai bagi tingkatan 1 untuk pelajar kaum india, org asli dan lain2...huhuhu...penat nk ajar nilai utuk budak2 nih..so kana la kretif dan inovatif untuk tarik minat diorang...

pas program nilai 2 aku siap2 nk prgi kelas 3I..huhuhu...masuk kelas 2 aku mulakan dgan set induksi yang menarik..brkenaan dgn Rukun Negara...diorang ni bukan xatahu, tahu..tapi diorang malas..huhuhu...aku tgok ramai yg tertarik dgan set nduksi 2...hehehe...dlam hati aku ckp..fuh slamat..klu x syok sorg2 la aku..hehehehe..dn lepas 2 aku buatla PnP cam biasa...hehehe...xde mslah pada ari 2... suka2..ni lah buat aku seronok nak masuk kelas lain ni...

pas kelas 3I aku rehat jap untuk satu masa dlm bilik guru..cari maklumat ape yg patut..pas 2 aku brgegas ke kelas 2I bila loceng brbunyi...masuk kelas 2I pn ok gak...hehehe...diorg buat kerja tapi ada la 2,3 orang yg degil 2...huhuhu...pas kelas 2 aku kana turun ke tingkat 3 dpd tingkt 4...ala bwh jer an...huhuhuhu...tpi dgn pakai kasut tinggi 2..nak patah jgk kaki aku ni...dua waktu kna brdiri jer...masuk kelas 4S/T...ari ni aku xmengajar pn just buat sambungan prbincangan krtas exam yg ari 2...aku bagi semua kertas kt tuan empunya diri...ada yg merungut dgn markah diorang ada jugak yg seyum..pastu aku ckpla kt diorg..'ok!! ada sape2 yg xpuasa hati?' 'ada sape2 yang nak tukar markah..?' ada ramai yg angkat tangan....hahahaha...
pastu aku suruh sorang2 dtg jumpe aku..bawak kertas jwapn diorang...ada yg aku leh tolong dan logik jwpn 2..aku terima...xkurang jugak yg makin kurang markah..hahahaha....


habis kelas 2 aku masuk ke bilik guru di tingat 2...adeh!! penat rasanya...rehat luh..huhuhuhu...hurm..pas ni kelas 2U/D..huhuhukkk...oh tidakkkk...!!!

loceng bunyi tandanya aku kana masuk dah kelas 2U/D...uwawawaw....dgn langkah longlai..aku naik tangga ke tingkat 4...sambil 2 brdoa agar aku boleh brsabar dan diorang xbuat perangai...huhuhu...masuk2 jer diorg dah buat perangai..doa aku xjadi..huhuhu...ada yg duk main kat belakang ada yg main dam...arghhhh aku geram aku rampai dam 2...dan bagi amaran kt diorang...diorang tengking aku balik dan buat bodoh lepas 2..aku ckp 'ok kamu semua nak saya saman kamu kan...xpe sya saman kamu semua...' sambil aku jalan ke meja guru ambik surat sman dan tulis nama meraka sorang2...lepas 2..masa aku tgah salin nota kt whitebord..diorang boleh duk main kad ...arggghhhh hilang sabo aku..bila aku prgi nak rampas diorang cpat2 sorokkn..bila aku mtk..xnak bagi...aku tarik tangan budak 2...dia melawan kau terajang kerusi baru lah dia bagi kat aku...sabor jerlah..(sakit gila kaki aku terajang kerusi 2...huhuhu..T-T)...

pastu keadaan kmbali reda..tpi xlama..pas aku siap tulis kt depan aku ronda2 meja ke meja suruh diorang buat kerja..tpi hurm...hampeh!! nk kena marah baru nk buat 2 yg nk buat klu yg xnak 2 smpai kesudahlh dia takkn buat...sampat dkt meja sorang budak ni..aku nampak dia tgah syokkk baca novel bahasa cina..aku geram so aku rampas la...huhuhu..aku ckp la..kt dia 'knape kamu bca buku ni? saya suruh kamu buat ape..susah sngat ker nak buat ape yg saya suruh? salin jer nota 2..bukannya banyak...' dia buat muka sedih smbil bagitaw aku...'cikgu..itu buku prpustakaan..' aku ckp balik..'ape sy kisah ni buku prpustakaan ke ape..sape suruh kamu buat macam 2..' budak2 lain bising...aku cakp lagi 'eh!! yang lain 2 boleh diam x?' huhuhu nak taw ape yg diorang buat kat aku? diorang satu kelas BOOOkn aku...aku ckp lagi 'korang semua ni memag kurang ajar, sia2 jer korang datang sekolah dan belajar moral..tpi perangai macam ape tah..' diorang BOOkn aku lagi..buku di tangan aku 2 aku hentak ke meja..huhuhu..buku 2 jatuh dan aku pungut balik.. diorang tetap boo aku lagi..budak perempuan yg aku ceri ta 2 2..padang aku dan menyumpah dalam bahasa  cina..sambil dia ckap LANCAU kuat2 kat aku...Ya  Rabbi...aku sudah hilang sabar klu aku lama2 dlam kelas 2 alamak....huhuhu masuk paper la aku esoknya..wawawa sebelum kejadian 2 plak..ada sorng dudak ni..aku ckp aku GILA, bila aku suruh dia buat krja...huhuhuhu...MasyaALLah...
aku tgok jam..ada lagi dalam 10 minit lg waktu aku..aku terus ke meja guru dan ambik bag dan buku dak keluar dari kelas 2..

masa aku keluar 2 diorang BOOOkn lg aku...Ya Allah...aku sebak...masa turun tangga untuk ke bilik guru air mata aku menitis..huhuhu...aku sekat..cuba sedaya upaya untuk brtahan...sampai jer bilik guru..member aku tanya ko knape...mugkin dia perasan perubahan muka aku...aku eleng kepala dan masa 2 air mata aku xdapt nak ditahan lagi...terus mengalir laju...aku bangun dan ke tandas..huhuhu..(malunya aku..) 

sebelum balik aku prgi jumpa cikgu disiplin sekolah...aku ceritakan semua yang brlaku tadi..dan aku bagi senarai nama pelajar2 yang kurang ajar,  biadap 2... pastu dia cakap kat aku..'cikgu ambik surat saman ni..cikgu tulis sorang2 dgan kesalahan masing2..pastu hari isnin bagi kat saya..' aku pn ckap...'bailkah cikgu..' 

maka tamat lah minggu ke-9 aku yang amat menyakitkn hati dan emosi juga tersagat menguji kesabaran aku sampaikan air mata aku jatuh...huhuhu








*bukan senang untuk menjadi seorang pendidik..*

No comments:

Post a Comment

 
COPYRIGHT OF AHLAM ITU MIMPI. DESIGN WITH LOVE BY PINKILICIOUS