Ucapanku...

Your Update :
Assalamualaikum...jemput masuk!sila tinggalkn jejak anda di Cbox atau di ruang komen, saya pasti akan balas kunjungan anda...terima kasih..

Catatan Cikgu Miera...Minggu ke 8..

Assalamualaikum...




 SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN SEMUA...bulan yg penuh kebrkatan..

Ahad...01/08/2011

yaHUUUUUUU!!!! hehehehe happy2 sgt2..sbbnya ni dah msuk minggu ke 8...hurm..mknanya skrg dah tinggal lg 3 minggu lg yg tinggal..tpi org lain cuma tinggal 2 minggu lg...hurm xpe la..ak tetap jgk seronokkk!!! hehehehe xsabar2 nk hbiskn n balik ke kg untuk brpusa brsma2 keluarga trcinta..(ceh!! ayt skima...heehhehe) ohya..ni la minggu prtama ak puasa as a teacher...perhhh trbaik ayat...hehehe seronok ker?? entah xtau nk ckp..sedih pn ada sbb brjauhan dgn keluarga slma 3 bulan n puasa tampa diorg...ok brbalik pada minggu ke 8 ni...hurm.. semuanya brjln lancar ape yg dirangcng semuanya ok...n hari ni dlm kelas ak xde tetamu yg xdiundang hehehe tau2 la sape eh...hehehehhe... kelas 4S/T...ok semuanya...sblum msuk klas 2 masa pg tdi cm biasa ada perhimpunan rasmi...hurm..prhimpunan xde yg luar biasa semunya mcm biasa..tpi ak tertarik dgan tazkirah yg di sampaikan oleh Guru Kanan Matapelajaran..tazkirah Ramadhan...suka ak mendegarnya..ak hrp pljr2 yg lain pn ada perasaan yg sama mcm ak..huhuhu

ok berbalik pd kelas 4S/T..ari ni pas perhimpunan kalut ak cari bahan untuk mengajar n penerangan yg trbaik bg tajuk yg akn ak ajarkn pd pg ni..huhuhu...ha!!! yg haru 2 set iduksi ak xtaw nk buat pe..huhuhu last2 ak jumpe bidalan yg ada kaitan dgn tajuk yg ak nk ajr pd pg ni...hehehehe...ak ambik bidaln 2 utk dijadikan sebagai set induksi..FuHHHH!!! lega rsanya...klu cikgu Ho masukpn ak xkisah sbb ak dh brsedia.... tpi tkut jgk kn..huhuhu..xpe la klu dia msuk pn ak redha jer...masa ak msuk kelas 2..ak trus tulis bidalan 2 pd papn putih...budak2 trus tya mcm2 kt ak...ape yg kita nk belajr ni cikgu n mcm2 jer la..ak suruh diorg baca ape yg ak tulis kt depan 2 n tya ape yg diorg faham...pastu kami bincang brsama2 sal bidalan 2..pastu ak mula kan sesi PnP mcm biasa...

pas kelas 2..ak kna relief kelas tingkatan 1B...huhuhu...sakit hati betul la dgn diorg ni...huhuhuhu ak terjerit2 kt depn bkn diorg nk dgr..leh duk berborak lagi..last2 ak menjerit sekuat ati..Ha!!! bru lah diorg nk diam...ak ckp elok2 surh diam n buat kerja yg diorg lum siapkn lg...huhuhu..kejap jer diorg diam pas 2 bising alek...huhuhu...tpi msih trkawal lg..ak duduk jer kt meja guru 2.. smbil prhatikan diorg...msa ak tgh belik buku.. PK HEM dtg intai kelas 2..mugkin bising sgt kot..huhuhu..pas2 dia nmpk ak..dia trus pg..ak kt dlm kelas dh pucat kot...huhuhu mesti la di pkir yg ak xthu nk kawal kelas...huhuhkkk...pas2 dan2 jer ak bngun ak suruh diorg brsihkn kelas n betulkn meja...2 pn ak kna pg ke satu meja satu meja...klu x hurmmm,...jgn harap diorg nak buat...buat bodoh jer adala..sib  baik satu masa jer klu x...hurm entah la..

pas kelas 2 ak msuk bilik guru nk cri maklumat untuk PnP kelas 2I...huhuhu adapt la jgk skit2...pastu tnggu smpai loceng bunyi...bila loceng bunyi ak msuk la klas 2...bila ak smpai kelas 2 aik!! asal syap jer rasa ni..rupa2nya ramai yg xdtg..owh..patt la..klu x msyaAllah...bising tpi ok sikit drpd kelas 2U/D..ak buat la ape yg patt ari ni..n siap ak ngajr kt dpn ak surh dior salin ape yg ak tulis kt dpn 2...ada 2,3 org pelajr lelaki yg kt belakng 2..lngsung xnk buat ak xtaw nk buat ape dah...bila ak mrh diorg nganjing ak...huhuhu sabor jer la...hurm...

Selasa..02/08/2011..

ok..hari ni ak xde kelas sgt..kelas yg ak ptt ngajar pn satu jer 2 pn waktu terakhir n satu masa...so ari ni ak kna relief 2 kelas..hehehe tpi semuanya ok..hehehe..xde ape yg menarik ari ini untuk ak kongsikn brsama...hurm
arini memg tramat boring sangat sbbnya ak trtinggal Hp...huhuhuhu...dah xbnyak kelas pastu trtinggal buah hati lak kt umah...cmner la ak n buat ni...mana la tawkn ada hal2 kecemasan ke or Cik abg cari ker...hehehehe...susah 2...dah la boring nih...ohya lupe ak nak cerita sal kelas relief 2B tdi spttnya ak relief satu masa jer tpi dh trlajak 2 masa..hahahahakkk.sbbnya tgh syokk jdi cikgu sains..hahaha ak nk tkar la major minor ak..hahahakk tkar jdi cikgu sain n math...:P klu stakat mengajar ikot buku baik tapayah kan2...so xpayah la cikgu miera..jgn duk perasan dah la xpndai math n sains tpi ada hati nk jdi cikgu math n sains..huhuhu...kim salam jer la yer...
waktu trakhir kena ke kelas 2I, masa msuk kelas 2I tdi...diorg tgh susun meja utk exam esk..so ak just guid mereka untuk susun meja trsebut..ok dh beres ak surh mereka sampu lantai n kutip sampah sarap yg ada dlm kelas..bila tgok jam mak aih!!! tinggl lg dlm 15 minit sblm balik..so ak surh dior baca buku utk prsediaan exam esk..sbb klu nk mengajar pn mana smpat.. msa ak duk kt meja guru 2..dtg la 2 org studnt dtg dkt ak kami borak2 n ada sorg student ni tya ak.."Cikgu kanape Tuhan ambik mak saya? sejak dari kecil lg dia dh xde..." ak trkelu n  ak ckp kt dia Tuhan ambik mak kamu sebb Tuhan syg kt mak kamu...pastu ak tgok mata dia brair..ak pg dkt dgn dia n gosok bahu n ckp..xpe cikgu ada...kamu doakn mak kamu disana tiap2 ari moga dia aman...

*sedihkan...byangkanlah korg ditempat ak...huhuhu..ape yg korg rasa???*

Rabu...03/04/2011...

ok..hari ni dah msuk hari rabu...hehehehe bestnya esk khamis n lusa jumaat...n mknanya ada 2 hari lg untuk minggu yg ke 8 ni..hehehe...ohya hari brmulalah hari peperiksaan bg SMK Wira Jaya...hurm kt sini ak nk ucapkan slamat brexamlah kt para student ak..wish all the best...

Khamis...04/082011...

hehehehe...ari ni dh ari khamis...sronoknya, mknanya tinggal sehari jer lagi la..hehehehe n xlupe jgk ari ni ari keempat kita brpuasa...alhmdulillah aku dpt jalani dgn baik...cuma tidak brkesempatan untuk brtarawih lg secara brjemaah..insyaAllah ak akn cuba untuk tunaikn ibadat yg ada setahun sekali 2..amin..

ok seperti biasa ari khamis ak xde kelas..so ak cuma relief kelas jer..ari ni ak kna relief 3 kelas..pertama kelas peralihan..huhuhu...msa ak msuk kelas peralihan 2...masuk2 tgok..aik knape meja xsusun lg..diorang ni bukannya ari ni dh mula exam ke???? ak tya la kt diorang..bukan ke ari ini kamu semua dah mula exam...eeerrr..peperiksaan..ak sebut balik peperiksaan sbbnya diorang buat muka blur tgok ak..pas ak ckp peperiksaan bru la faham..huhuhu..ada yg anggup ada yg ckp xtaw..adus!!! ak pn tgok balik jadual yg ak dpt...ha!!!! kamu memg exam ari ni..pkul 8.25...kertas Bahasa Melayu...huhuhu pastu ak suruh diorg susun meja...bru la diorng susun...kt sini ak nk ckpnya yg diorng ni mcm xthu ape2..sedih ak tgik..diorg cuma dtg ke sekolah sbb mak bapak diorg suruh..diorg xtahu ape sebnrnya tujuaan diorg dtg ke sekolah...huhuhu

pas kelas peralihan 2 ak masuk ke bilik guru sbb ada get masa satu waktu sebelum ak kna relief kelas lagi..duk saja2 xtau nk buat pe...smpaila loceng bunyi...ak trus ke kelas 2RK(rancngn khas) kelas ni utuk budak2 pandai..sangat brbeza diorg ni dgn kelas2 yg lain..yerla budak2 pandai..huhuhu dri segi kelakuan n perwatakan mereka amat brbeza sekali...hurm...






 Jumaat...05/08/2011 


ok ari ni dah ari jumaat...macam biasa ari jumaat ada perhimpunan macam ari2 yg lain jgk cuma ari ni brbeza sikit sebab takde bacaan Yassin pada pagi ni..disebabkan oleh exam...mcm biasa ari ni ak kana masuk kelas 3I...ok diorg ada Percubaan PMR smpailah ari isnin munggu dpn..jdi disebabkn ak kna jaga pd waktu pertama ni  so aku kna la sedialan dewan peperiksaan...huhuhu...kelam kabut ak p cari kunci dewan nasib baik aku jumpa...pastu bagi kertas kt diorg...sampai la waktu pertama hbis..dgn leganya ak keluar selepas guru yg waktu kedua sampai...

masuk rehat dalm bilik guru jap...pastu kelam kabut ak kna p kelas 2I..sebab diorg pn exam gak...huhuhu pas kelas 2 ak kna turun ke tinggkat 2 untuk ke kelas 4S/T...huhuhu penatnya...sib baik lah jaga exam jer...macam manalah minggu dpn yer dgn keadaan bulan puasa ni..huhuhu...kedua-dua kelas ni aku kena kutip kertas jawapan....ohya..masa aku dekat kelas 2I tadi...huhuhu ada 2,3 org pelajar ni boleh diorg main kad masa 2 korg bayangkanlah...huhuhu aku terus rampas..Ha!! pdam muka...SEDIH!!!!




*nila kad yg ak ckp 2..hasil rampasan yg aku buat...xdenya bnk bagi balik tempatnya dah dalam tog sampah..*

pas kelas 2 ak ak ada masa rehat kejap...huhuhuhu..pastu kana masuk kelas 2 U/D huhuhukkk...hurm!!!  xtau nk cerita cmner...exam macam xexam diorg nih..xde kesedaran langsung...kadang2 rasa nk buat macam biarlah ko nk jadi apepn..tpi bila ingatkan tugas sebagai seorang guru...kta nak tak nak kana usahakn jugak untuk bagi mereka ilmu...sedar xseadr dah habis masa ak..so ak keluar...ape perasaan aku masa 2...FUHHHH!!! teramat lega..sebabnya ak dah lepas kelas yg ak paling angin..T_____T dan brakhirnya kelas tadi menandakan bhwa sedah tamat minggu pengajaran bagi minggu ini iaitu minggu ke lapan...




*ni dlam dewan Peperiksaan Percubaan PMR, dlm dewan ni ada 3D dan 3I..selebihnya calon menumpang...klu korg perhatikn gmbar ni korg msti nmpk seorg pljr lelaki yg angkt tngan buat peace..tulh Guna..hhuhuhu*




* nilak antara kelas yg ak masuk relief..kelas mana ak pn dah lupe..hehehehe*

No comments:

Post a Comment

 
COPYRIGHT OF AHLAM ITU MIMPI. DESIGN WITH LOVE BY PINKILICIOUS