Ucapanku...

Your Update :
Assalamualaikum...jemput masuk!sila tinggalkn jejak anda di Cbox atau di ruang komen, saya pasti akan balas kunjungan anda...terima kasih..

CaTaTaN CikGu MiEra.. MinGGu Ke Sepuluh...

Assalamualaikum....


okey...skrg dah minggu yg ke-10...bagi kawan2 aku, minggu ni merupakan minggu yg terakhir bagi meraka..huhuhu..bagi aku minggu ni merupakan  minggu yg mencabar..dan bukannya minggu trakahir...ok nk taw knapa..jom kita tengok pe yg aku ceritakan dibawah ni..:)


Isnin...15/08/2011

hurm...ari isnin sudah...haiya..malas rasanya..nk bangun pagi2..hehehe...tpi kena bangun gak...sampai jer kat sekolah aku kelam kabut cari bahan nka ngajar ape kat kelas 4S/T... akhirnya dapat..heheheh...aku buat jer tajuk yang lepas tpi tambah skit sub tajuk...ohya lupa nk bagitaw...hari isnin macam biasa la seblum 2 ada perhimpunan mingguan...pas habis perhimpunan 2 tunggu bunyi loceng dan masuk ngajar kelas 4S/T.. dua waktu mengajar xde ape2 pn semuanya ok jer..yerlah kelas pandai..ok la...xmacam kelas2 yang lain...hurm.. nagajar diorang pon xsusah...mudah paham...

bila dah habis 2 waktu yang aku ajar 2..aku balik ke bilik guru..relax jap...pastu cari bahan untuk aku buat kat kelas 2I...pas setel semua..aku duk online jap..hehehhe..yerlah hari ni aku xde kelas untuk masuk relief..hehehehe....:P

pukul 12.30..bila loceng brbunyi aku terus siap2 untuk ke kelas 2I...huhuhu...sampai2 jer..aik mana la diorang ni tinggal dua tiga orang jer...haish!!! bila aku tanya mana yang lain..semua angkat bahu...huhuhu...sedih aku rasa...tpi xpe kat buku rekod cikgu 2 aku tulis ponteng...ha!!! padam muka kamu semua...sape suruh keluar kelas...hahahaha..(gelak jahat...huhuhu) masa tinggal 10 minit jer lagi nak habis baru la nampak batang hidung diorang..huhuhu...tanya pergi mana diorang buat bodoh jer...eeeeee...geram rasanya..tpi sabor jer lah...
ohya lupa nak bagitaw...lactr aku call dia nak datang observed aku untuk kali yang terakhir..huhuhu yang buat aku makin gelabah 2 dia nak datang hari khamis...hurm yerlah hari 2 kan aku mana la ada kelas..huhu dia suruh aku buat la camner asalkan aku dapat mengajar...huhu..aku cakap aku akan cuba buat..insyaAllah...
tamat sudah hari isnin..heheheh...


Selasa...16/08/2011..

hari selasa..hari ini aku ada satu kelas jer..huhuhu..ini maknanya aku msti dapat surat relief banyak kelas..hurm...tpi xpe la..klu x boring giler aku..tpi bila surat relief 2 sampai atas meja aku aik..dua kelas jer..huhuhu.kelas yang waktu pertama dah terlepas...hehehehe sebabnya perhimpuanan harian tadi ada dibuat kuiz ramadan...so ambik waktu sedikt...tpi ok la..sebabnya kelas yang aku kana relief 2 kelas 4K1..huhuhu...kelas ini ok..tpi ada segelintir pelajarnya yang xok..huhuhu..yang xboleh blah 2 budak melayu sendiri...kurang ajar betul diorang...huhuhu...

aku just duk lepak dalam bilik guru jer..sampailah waktu yang ke 7 aku kana masuk kelas 3RK..aku masuk kelas 2 untuk satu waktu..dari pukul 11.10 sampaila 11.50... dalam satu waktu 2 aku just suruh diorang buat kerja diorang...aku lak nk siapkan RPH bagi hari  ni..hehehehe and kemaskini buku tu...pas habis jer waktu 2 aku ke bilik guru...duk lepak sambil cari bahan untuk aku buat masa waktu kelas 2I nanti pada waktu terakhir...tpi masa 2 alu nampak pelajar aku kelas 4S..aku panggil dia and tanya dia matapelajaran apa pada waktu terakhir hari khamis ni..yerlah kan lectr aku nak dtg observed aku...huhuhu..dia cakap waktu 2 matapelajaran matamatik tambahan dan cikgu yang ajar ialah cikgu Azrif..huhuhu..diorag tanya aku knape aku cakap la yang lectr aku nak datang...diorang excited giler bila aku cakap cam 2...huhuhu..adeh..!! diorang plak yg excited..huhuhu..siap nak tolong aku bagtaw cikgu Azrif lagi yang aku nak ambik waktu dia...aku ckp la xpe t saya bagtaw sendiri..huhuhu...ade2 jer diorang ni...

sebelum aku masuk kelas 2I aku p kelas 4S lu..jumpe dgan cikgu 2...sib baik lah waktu 2 dia xkeluar lagi..aku pan ckap la gan cikgu yang aku nak mintak tolong dia, nak ambik waktu dia pada waktu terakhir pada hari Khamis ni... dia pn ckp ok ambik lah..waktu 2 aku memg lega sangat..FUHHHHHH!!!! syukur Alhmdulillah sangat2..pastu aku terus masuk ke kelas 2I..dgan semagat aku mengajar diorang..heheheh Happy kan....kt kelas 2 aku bagi diorang kertas soklan objektif suruh diorang buat...pastu bincang..nampak gayanya diorang suka cara 2..heheheh...aku senyum jer...*____*


 *inilah tapak perhimpunan rasmi or harian*
*pelancaran hari kemerdekaan*


Rabu...17/08/2011..



SALAM NUZUL AL-QURAN (cutiiiiiiiii...hehehhehe)



Khamis...18/08/2011

hari  ini memag aku Free..heheh..jadi macam biasa ar..huhuhu...aku kena masuk relief kelas la.. 4 kelas aku kana ganti..huhuhu..penat betul...kelas 5K2..adoi..sakit ati betul lah dengan diorang ni...macam xde kesedaran langsung...eeeee...geram aku...pas kelas 2 aku kana masuk kelas 5S/T....kelas ni lak aku kana relief waktu Pendidikan moral...huhuhuhu...sama jer diorang ni...ada la segelintir yang ok..yang ada kesedaran 2...huhuhu


pas 2 kelas tingkatan 5...waktu ke 7 dan 8 lak aku kana masuk kelas 1B huhuhuhu...2 waktu lak plak 2... huhuhu...sabor jer lah...diorang ini mula2 ok..pastu Ya Allah...yang lelakinya duk main leser yang perempuannya duk main kad...huhuhu...sakit betul hati aku..aku ckap baik kamu simpan nanti saya rampas.. diorang simpan jap..pastu main balik..geram betul..aku bangun and rampas leser 2...padam muka..mula-mula taknak bagu..tapi aku paksa..bagi la akhirnya..huhuhu...yang main kad 2 pulak..aku bagi amaran suruh simpan 4 kali tapi tetap jugak diorang main..gerammmmm sangat2..aku pergi kat tempat diorang dan mintak suruh bagi kat aku..

tapi dioranag buat bodoh jer..aku cakap lag bak mai sini...2,3 kali aku cakap...tak nak bagi jugak..pastu baru la bagi tapi sikit..aku cakap la..saya nampak tadi banyak, jangan nak bohong saya..bak mai sini..bagi skit..aku cakap lagi jangan nak bohong saya....xnak bagi jugak dan cakap 2 jer yang ada..aku cakap kamu nak bohong saya yer..ok...disebabkan kamu bohong saya...semua dalam kelas ni berdiri...bagun semua...satu kelas kena gan aku..hahahaha....degil sangat...kan dah kena denda brdiri...aku uruh diorang berdiri sampailah budak2 yang main kad 2 bagi kesemuanya kat aku...hehehehe...barulah aku bagi diorang duduk...kejap jer pon xsampai 10 minit...hehehehe...


*hasil rampasan yang aku dapat..itulah kad yang pelajar perempuan 2 main dan sebelah 2 leser yang budak lelaki main..huhuhu*


pas kelas 2 aku p pejabat ambik kunci bilik matamatik sebabnya aku nak buat kelas dalam 2 and nak gunakan LCD bg PnP...hehehe...takot jgk kalau2 kunci bilik matamatik 2 xde, sebabnya cikgu yang selalu guna bilik 2 xdatang sekolah cuti..huhuhu...bila aku tanya kat kerani pejabat dia cakap ada...lega gila aku....syukur sangat2...hehehehe...kalau x habis la aku..huhuhu....tentu PnP aku xmenarik...pas aku ambik kunci 2..otw nk balik ke bilik guru, dengar ada panggil nama aku...aku dongak kat atas...mak aih!!! diorang dah ada kat atas 2...siap suruh aku cepat lagi..ish2 xsabo2..huhuhu...


aku pergi ke bilik guru and ambik barang2 untuk mengajar...kelam kabut jagak aku...hehehehuhhu...sib baik ada Naadiah and Yati...huhuhu diorang yang tolong aku...kalu x boleh nagis aku jap...hahahaha.....giler ke nak nagis...huhuhu...(-_-") pastu aku terus naik ke atas...bukak pintu dgan studnt yang xsabar2 nak masuk ke bilak 2...hais...diorang ni...excited semacam jer..aku jugak yang duk dupdapdukdap jer....pastu aku setting semua tgok2 aik mana LCD punya remote...hayaaa!!! habis la..huhuhu aku dah gelabah dah..sib baik ada Naadiah..dia cakap suruh pergi tanya dekat pejabat mana la taw cikgu Hajar ada tinggal remote 2 dakat pejabat..aku pon turun la dengan tergopoh gapahnya...penat sangat rasa..huhuhu...pargi tanya pejabat pulak orang pejabat xtaw..huhuhu pastu kerani 2 suruh aku call cikgu Hajar..aku call la tanya..last2 dia suruh aku p pinjam dekat cikgu Wan yang jaga bilik media...kebetulan cikgu Wan lalu tepi aku...aku terus tanya dia..dia suruh aku p ambik kat bilik media...

aku pergi ambik and terus naik ke bilik matamatik...huhuhuhu...setal semua..baru lah aku dapat bernafas dengan selesa..huhuhu selesai semua aku tunggu la lectr aku datang tapi xdatang2 jgak..huhuhu...aku call xangkat..huhuhu...risau aku yerla..dah masuk waktu akhir dah...sampaikan studant aku tanya...mana profesor cikgu nih..huhuhu...tak lama lepas 2 lectr aku call..huhu selamat rasa..dia cakap dia OTW...huhuhu...bila dia sampai aku buat la sesi pengajaran yang terbaik untuk yang terakhir nih..huhu...and alhamdulillah semuanya baik..hehehehehe..lebih baik dari yang sebelum ini...syukur sangat2...



Jumaat..19/08/2011...

Jumaat penghulu segala hari...:)

macam minggu yang sebelum ini...hari jumaat aku sangat bz..huhuhu semua keempat2 kelas yang aku ajar ada ari ni...hurm...but aku dah rasa seronok..hehehehe...yerlah pencerapan dangan pensyarah dah selesai..hehehe..
masuk kelas pn macam biasa ler...hehehe..dan pelajar2 aku macam biasa la jugak..huhuhu malas nak cerita...
ohya...ari ni sedih pon ada yerlah..kawan2 aku dah xde minggu depan..huhuhu..maknanya tinggal aku seorang la kat sekolah minggu depan..huhuhu..dan jugak kawan2 aku yang menjalani RLM jugak esok lah merupakan hari terakhir bagi mereka 2 yang mana cutinya strat ari sabtu, bagi yang buat RLM kat belah pantai timur or kat utara iaitu Terengganu,  kelantan dan kedah..cutinya start hari jumaat so semalam la ari terakhir mereka...


oleh itu, aku nak ucapkan tahniah kat member2 aku pelajar Pendidikan UUM sesi 2008/2009...kerana dapat menghabiskan Rancangan Latihan Mengajar..(RLM) dengan jayanya...:)



*Alhamdulillah*

No comments:

Post a Comment

 
COPYRIGHT OF AHLAM ITU MIMPI. DESIGN WITH LOVE BY PINKILICIOUS